Första bloggen och helgen som varit...

image1
                                                                                                                               Foto: Lillemor Landin

Nu har vi gjort en liten blogg Dalton och jag, här kommer jag att skriva om Dalton och vad vi hittar på tillsammans, vår träning och vardag.

I lördags var vi och tränade med Camilla, Chenin och Lazy. Först la vi två spår var åt hundarna. Sen vallade vi upp två rutor som vi körde uppletande i. Uppletandet gick jätte bra, Dalton har verkligen fattat att han ska gå ut på djupet och leta där. Jag skickade Dalton tre gånger med synretning och en gång utan, gick bra alla gånger.


image2
Kortet är inte från i lördags...                                                                                Foto: Malin Hamner

Sen gick vi spåren och det gick sisådär för Dalton, stundtals spårade han jätte bra men stundtals inte alls bra.  Första spåret gick bättre än det andra som inte gick så bra, vet inte om det var svårt för honom eller om han bara var trött och inte riktigt orkade.  Chenin spårade bra trots att det hade sprungit två hundar i hennes spår, som tur var var alla apporter kvar i spåret i alla fall. Men det verkade som att både Dalton och Chenin hade lite svårare än när vi var och spårade sist. Men då gick det i och för sig väldigt bra och det kan det ju inte göra alltid. Fast det hade ju varit kul!  ;)

Idag har Camilla och jag varit ut och promenerat i skogen vid Ursvik. Skönt att ta en lång skogspromenad som paus ifrån pluggandet, det var verkligen skönt väder ute. Skogen i Ursvik är jätte mysig (fanns ju faktiskt skog i Stockholm!) också såg vi tre rådjur, idylliskt!  Det var lika trevligt som alltid att gå och surra med Camilla. Dalton och Chenin njuter av varandras sällskap, Dalton är inte rädd för Chenin längre och Chenin verkar tycka att Dalton är en bra buskamrat nu, det är inte alltid första intryck stämmer...
Nä nu måste jag ta tag i min inlämningsuppgift, men det är inte alls kul...
Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Malin & Moa

Äntligen :)

Välkommen in i "cyber rymden" :D

2007-12-02 @ 20:39:04
URL: http://difloydsfiesta.com
Postat av: Anna

Tackar tackar! Vi får se hur det går...

2007-12-02 @ 21:02:56
Postat av: Sandra

Men halloj där!!! Så du har skaffat blogg, va roligt. Ska läsa om dina o Daltons äventyr :) Kram kram ses snart!!

2007-12-02 @ 21:17:56
URL: http://sandrahansson.blogg.se
Postat av: Camilla & Chenin

Ajdå, jag trodde jag skulle bli först att kommentera... :)
Kul att ni skaffat blogg nu, vi ses ikväll!

2007-12-03 @ 17:03:58
URL: http://www.camillan.tk
Postat av: tjira & skruttan

Kul att se och läsa om Malin och Moas kompisar :)
/Agneta

2007-12-03 @ 22:06:45
URL: http://www.freewebs.com/tjira/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0