Gott och blandat

Idag har Dalton och jag varit på en långpromenad i Hagaparken. Jag var så slö när jag kom hem från skolan! Men till slut så tog jag mig i kragen och gick ut, väl ute så är det ju jätte skönt. Jag tycker det är ganska skönt att vara ute och promenera när det är lite kyligt i luften. Jag vallade upp en korridor och körde lite uppletande, jag försökte göra ganska djup korridor, Dalton fick sitta och titta på medan jag vallade upp den och la ut föremålen så synretningen blev ganska kraftig. Varning för skryt!!! Han är så duktig, springer ut på djupet och söker där, han har lärt sig att det alltid finns någonting där så han söker på bra och ger inte upp. Jag är lite mallig!

Igår åkte Malin, Camilla och jag med hundarna till klubben och tränade. Det var så kallt ute att min motivation, som jag laddat upp hela, dagen frös bort! Dalton tränade sina röstresurser mycket i början av passet, medan jag fick träna mitt tålamod! När Dalton insett att han inte var hos sin vocalcoach så började vi träna på vänstersvängar och bakdelskontroll, det tog sig ganska bra. Tränade inkallning med ställande som gick jätte bra. Det är så roligt när det blir riktigt snabba ställanden! Borde kanske börja dra ut lite på varsågod och göra hela momentet ibland, men då försvinner tempot i ställandet. Vi kör nog så här ett tag till, det är ju så kul när det går bra, varför förstöra det? Rutan gick dåligt, helt mitt fel då jag började med att göra en tabbe och Dalton blev frustrerad. Han stannar  väldigt snabbt  när jag säger stanna. Men har en tendens att springa runt den, förmodligen för att jag har godiset bakom. Kanske måste skicka mer raka skick igenom.. Jag får ta och fundera på det lite grann, rutan är riktigt klurig!  Tips mottages! :)

image30
Sötaste!


image35
Softar                                                                                                         Foto: Malin Hamner

Kommentarer
Postat av: Lisa, Eskil & Loi

Du är så duktiga på att blogga! Slår ju Malin med hästlängder. ;)

Härligt med lyckad uppletandeträning! Vi måste ta en lång fin promenad i Hagaparken någon dag. Fast typ efter jul någon gång, när tiden kommit ikapp oss. ;) Är så vackert där!

2007-12-14 @ 00:00:31
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Camilla & Chenin

Halloj! Klart du ska skryta om uppletandet. Bloggen är till för det :D Däremot rutan, hata...

2007-12-14 @ 10:37:02
URL: http://www.camillan.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0