Träning med Camilla och Chenin

I söndags åkte Camilla och jag med hundarna till Kista och tränade. Men efter många om och men då mina kära gamla Passat inte alls ville starta när jag skulle åka. Fick be en karl på parkeringen komma och hjälpa mig och till slut fick vi igång gammel härket. Verkligen snällt av honom att komma och hjälpa mig!

Dalton var SÅ bont (=uppspelt), han drog iväg när jag skulle knyta fast honom och självklart var han tvungen att springa förbi Chenin och kolla om hon ville med. De for och stökade lite grann, Camilla och jag stod och ropade  lagom glada och när de hade busat av sig lite grann så kom det, jag var lagom irriterad på Dalton som låtsades ligga och skämmas över vad han gjort! Camilla började skicka Chenin och det gick bra tills sista skicket då Chenin inte riktigt var motiverad att gå ut på djupet. Sen när Dalton och jag skulle köra så var Dalton så busig och uppspelt, han hade avverkat alla små träd där han satt! När jag skickade honom sprang han direkt och hämtade en jätte stor pinne istället som han sprang omkring med. Visst är han charmig tänkte jag då! Nä, faktiskt inte! Jag kände mig lite lätt irriterad! Efter två misslyckade skick gjorde vi ett med kraftig synretning och då lyckades han springa ut på djupet och sökte där tills han hittade. Vi fick ju i alla fall sluta med ett lyckat skick!

Vi gick spåren efter denna succé i rutan, så det kunde bara gå bättre och det gjorde det! Camilla och Chenin började och Chenin spårade jätte bra! Dalton spårade bra men han kunde ha gjort det bättre! Första halvan spårade han mesta dels vid sidan av spåret  vittringen hade antagligan blåst åt det håller. Han missade helt en vinkel men sen tyckte jag att han började spåra lite bättre och tog även nästa vinkel bättre. Måste träna på vinklar, han har en tendens att rusa fram och missa dem.

image39
Dalton spårar (Gammal bild)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0