Målmedveten träning med tråkigt slut

Idag har jag anmält Dalton och mig till en lydnadstävling, första maj. Så nu är det målmedveten träning som gäller och det är riktigt roligt att träna då. Vi har varit och tränat med Malin och Camilla i kväll och vi började att lägga en platsläggning med okända hundar och det gick bra. Sen körde vi igenom det mesta. Tanken var att efter fikat köra samma upplägg som på tävling fast med beröm efter varje moment. Men vi kom inte så långt efter fritt följ så sparkade jag boll med Dalton som belöning och då blev han halt. :(  Sprang på tre ben stackarn, men bara 10 minuter senare var han inte alls halt. Men jag vågade inte träna nåt mer. Han har gjort så här några gånger senaste veckorna och det oroar mig lite grann. Det konstiga är att det verkar vara en väldigt kort och intensiv smärta. Och det uppkommer bara i situationer då vi leker med bollar eller pinnar, så vi får nog ta det lite lugnt med det i träningen. Trist när jag precist anmält mig till tävling, för att träna med godis gör att jag för en Dalton som skäller och piper som en galning.  Fast det är ju drygt tre veckor till tävlingen så jag hoppas att det blir bättre tills dess. Nu ska vi äta en galet sen middag, renskav och potatis, mums!!!


image178

Kommentarer
Postat av: Camilla & Chenin

Hon ville väl inte dela dig med någon!

2008-04-10 @ 15:25:42
URL: http://www.chenin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0