Spår

I dag har Dalton och jag åkt till Kista och spårat. Efter att jag lagt spåret och var och gick med Dalton började jag må SÅ illa. Men jag vägrade åka hem utan att spåra så efter lite kräkande så gick vi spåret. Dagen till ära så bestämda sig Dalton att han inte skulle spåra så sakta som han gjort på sistone utan höll ett bra tempo, alldeles för högt enligt illamående mig. Daltons spårade bra lite slarvig men han plockade alla föremål och hade bra attityd. Så jag är nöjd med hans insats. Det märks tydligt på Dalton att han vilat i nästan två veckor nu, han är understimulerad och jobbig. Han drar i kopplet när vi är ute och i dag skällde han när det ringde på dörren som han inte brukar göra.  Jag försöker att aktivera honom så gott det går här hemma, har shejpat in lite grejer. Roligt att shejpa och se hur han tänker och när poletten trillar ner.

image194
Spårbilden är från i höstas nu är det betydligt "vårigare" i skogen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0