En fredag

Nu är det ett tag sen jag uppdaterade. Jag gillar inte att uppdatera utan bilder så när jag inte tagit några så är det inte roligt att skriva heller, det för vara min ursäkt. I dag har vi fixat med bygglov till sommarstugan och bestämt hur högt den ska stå. Känns väldigt roligt nu när det verkligen börjar hända grejer. Vi har en väg ner till där stugan ska stå och grävt ut där stugan ska stå då det ska fyllas med massa. Så den här sommaren har vi kommit mycket längre än vi trodde att vi skulle göra och det känns jätte bra!

När jag väntade på att vi skulle börja greja på tomten idag så fick hundarna varsin apportstig. De satt uppbundna medan jag la och när jag skulle hämta Doc smet han i väg och skulle springa den själv men han dummade sig bara, toksprang, tog en pinne släppte den och stack mot nästa men bestämde sig att kissa nästan på den istället och sen fortsatte han iväg över ängen och över på våran tomt utan öron. Men då sket jag i honom och tog Dalton istället och gick apportstigen med honom. Han tog alla pinnar, även den som Doc dragit iväg med och den som Doc nästan kissat på. Dalton är inte så finkänslig. Doc blev avundsjuk när Dalton fick hämta pinnarna så då kröp han till korset och kom tillbaka. Vi pratade lite om vad han gjort och sen fick han också en apportstig. Han fick fundera lite vid första men sen gick de andra bättre. Vi han även med varsitt kort lydnadspass. Med Dalton körde jag inkallning med ställande, väldigt kort avstånd och med korv  som belöning bakom honom och sen fjärrdirigering med fokus på att inte flytta fram vid stå och "sitt upp" som på sistone har blivit väldigt svårt. Doc fick träna på fotposition och även att följa med med kontakt. Doc är fortfarande lika eftertänksam och gör inte nåt förhastat utan tänker efter före. Doc håller på att tappa tänder nu, har gjort det ett tag. Jag märker att han inte vill kampa nu då han får ont i sina små tänder. Så vi kastar boll istället tills han har tappat alla sina tänder.

På sistone har vi hunnit med några spår också. Doc får nu spår som är mellan 80 och 100 meter och med en vinkel och en pinne i mitten av spåret. Godis burken är ännu kvar som slut. Det går jätte bra. Sist så tog han inte pinnen men han tog vinkel så bra så jag var jätte nöjd ändå.

Nu ska jag slöa framför tv´n. Har ont i huvudet efter att jag fått bakluckan i skallen, jag nämner inga namn men mamma var inblandad när det skedde.

För att ni ska få några bilder att titta på kommer bilder på mina prinsessor.


Moa


Maja



Kommentarer
Postat av: Ca

Den där jäkla bakluckan...

2008-08-23 @ 16:52:48
Postat av: Camilla & Chenin

det var vi det...

2008-08-23 @ 16:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0