Skotträning och spår

Nu har vi kommit tillbaka till Solna. Till lika skönt att vara tillbaka och framförallt roligt att träffa Malin och Camilla igen. Det blir så mycket roligare att träna med bra träningskompisar. I tisdags var vi på klubben och tränade, eller de andra tränade och jag bara var mest. Dalton fick ligga en platsläggning men så mycket mer var det inte. Igår var vi på skottträning med samma gäng, Camilla, Nora, Nome  Malin och Robin. Doc reagerade inte alls på skotten vilket är väldigt skönt. I går var vi organiserade och turades om att träningstävla. Dalton var hemma med Jakob så Doc fick gå lite fot med kommendering av Camilla. Det var inte så seriöst som det låter. Doc fick även ett litet spår som gick mycket bra, han gick sakta med låg nos och var noggrann.

Det är inte lika enkelt att vara ute på promenad här som hemma där skogen är runt hörnet och Dalton och Doc kan vara lösa mestadels av promenaderna. Vilket har resulterat i att  Dalton inte har gått i koppel vid min sida på hela sommaren och Doc har aldrig gjort det så det blir en del släpande av matte på våra promenader. Doc vill gå längs ut i kopplet på höger sida så vi tar upp hela trottoaren i vår framfart. Jag var och gick i Hagaparken för att träna hundmöten och sitta och titta på människor. Första hundmötet skällde Doc som en galning men han fattar väldigt snabbt att det är bättre att ta kontakt med mig då han får godis och godis gör man vad som helst för!


Dalton som ren


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag kommer ihåg selen! Bara jag inte glömmer det, så tar jag med mig. Det skadar inte om du påminner. ;) Den passar säkert Doc nu, man kan ju spänna in den och lite sådär.



Fot med kommendering låter mycket allvarligt. Ska bli skoj att se er. Loi har aldrig gått fot med kommendering än. :D

2008-08-28 @ 17:55:49
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Riitta

Ni tränar och står i och jag ser att ni kommit "hem" från er semestervistelse! Ni verkar haft en härlig sommar norröver. Är allt lite avundsjuk då jag gillar det norrländska klimatet/lunken ;) Härligt att lille Bockan inte reagerar på skott :)

En trevli helg önskas er alla!/Kramisar från Baggebo

2008-08-29 @ 08:17:24
URL: http://www.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0