Spårdag

I dag har vi varit i Ursvik med Malin och  Robin och Moa och Tjabo, Camilla och Chenin, Nora och Markus och Lisa och Loi för att spåra. Dagen började mindre bra med transporten från bilen till vårt läger. Doc drog i kopplet som en galning och Dalton var hysterisk av fåren som står nedanför lydnadsplanerna. Jag kan tala om att Dalton och Doc var två mycket billiga hundar då! Ska tilläggas att detsamma gällde med transporten tillbaka till bilen, fast de var lite lugnare då.

Lisa la ett jätte bra spår till Dalton, han spårade bra i början av spåret men sen kom han av sig och tappade helt motivation/självförtroende och la helt av. Kändes tråkigt då jag vet att han kan och jag har ingen aning vad jag ska göra när han blir så där. Fick tips av Lisa att ta en paus när han blir så där och det ska vi testa nästa gång! Jag la ett ca 75 meters spår till Doc med en vinkel och en pinne. Doc plockade upp pinnen men fortsatte att spåra med den i munnen och släppte den sen. Vinkeln tog han bra och jag är nöjd med min lillam docka.

Dalton och Doc har fått sitta uppbundna en del i dag, Dalton är ju van men för Doc var det första gången och han skötte sig jätte bra. Men protesterade lite när jag gick, speciellt orättvist var det när jag var mottagare i budföring till Loi, Chenin och Moa. Doc fick också testa springa till Camilla och det gick jätte bra. Jag ville inte köra med Dalton då jag vet att han springer som en idiot på budföring och jag är rädd att han skulle få ont, känns onödigt.

Det var lika trevligt som alltid och tiden bara rinner iväg så har vi varit ute i nästan sex timmar fast det känns som två, jag har verkligen saknat våra spårdagar och det är så roligt att vara tillbaka med "familjen" igen!


Moa och Tjabo


Loi är bara så fin!


Nora och Markus busar med en jättepinne


Chenin sitter snällt och väntar


Daltons sköna stil


Doc


Lisa och Loi

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack för trevligt sällskap idag! Jag kan bara hålla med, tidsuppfattningen är inte den bästa när vi är där. 6 timmar känns onekligen som 2!



Dockan var så söt! Jag glömde säga vad jag sa till mamma igår, så jag får väl ta det här... Meddelade att du tycker att Loi är så fin, och hon undrade då om inte ett byte kunde vara aktuellt? Hon skulle GÄRNA ta en liten söt merle med tungöron, och slippa vår lilla ligist. ;)



Jag tror att Dalton vill bli en vallhund!

2008-08-30 @ 21:08:34
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Malin & Moa

La familia!!!! ;)



Härligt att komma igång igen!

2008-08-30 @ 21:14:07
URL: http://difloydsfiesta.com
Postat av: Riitta

Ni verkar haft en fantastiskt härlig dag i skogen. Doc verkar ha samma stil som Zorba, att ha munnen full med saker men ändå kunna jobba ;) Diggar Daltons liggstil med bakbenen ;)

Ha det bäst! /Kramis



2008-09-01 @ 21:54:12
URL: http://www.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0