Äntligen hemma!

Nu har vi äntligen kommit hem. Hemresan var tung, Jakob fick feber på kvällen så jag fick köra hela vägen hem. Höll mig vaken med energidryck (usch!) vilket känns i magen idag! Vi kom till Lansjärv vid halv åtta, killarna var speedade, Doc sprang omkring som en kanonkula på gården och Dalton skällde och var uppspelt som få. Gick en promenad med dem, Doc tyckte det var ganska kallt om tassarna, vekling, men det ska nog bli norrlänning av honom snart ;)  Försökte sova lite sen men jag kune inte riktigt så jag är ganska trött nu, blir en tidig kväll ikväll.

Så skönt att vara hemma, det är en massa snö, så ljust och fint. Jag har hunnit vara och hälsa på moster, mormor och kusin med barn och sambo som var på besök. Sånt jag saknar nu när vi bor så långt bort, släkten är bäst! Pernilla fick inte vara i fred länge efter att jag kom hem, kväll ska vi ta en promenad. Nu ska jag lägga mig framför tvn och äta mammas nybakta dumlekakor...

Kommentarer
Postat av: Terese & Trixa

Åh, vad mysigt med snö till jul! Jag blir grymt avis... Här bara regnar det hela tiden. Skitig hund och blöt matte. :(

Smaskiga dumlekakor låter inte heller helt fel. Du har det bra du.

Duktiga hundar som klarar en så lång resa - klart det är spring i benen när man kommer fram.

Men du får allt härda Doc, du kan ju inte ha en vekling till aussie. Fniss!

Ha en bra jul och ett gott nytt år!

2008-12-20 @ 17:01:12
URL: http://trixainfo.googlepages.com
Postat av: Camilla & Chenin

Usch jag saknar er redan. Ingen att promenera eller träna spår med idag :( Fick lura ut mamma med Lazy runt Råstasjön och det var i för sig väldigt trevligt.



Skönt att resan upp gick fint!

2008-12-20 @ 21:05:38
URL: http://www.chenin.se
Postat av: Lisa

Vad mysigt med snö!!



Ja lilla Lazy, hon är personlig hon. Kär i Eskil, tyvärr är inte den kärleken besvarad. Han tycker att hon är mycket jobbig, och ser nog inte hennes som en hund riktig. ;)



God Jul på er!

2008-12-22 @ 11:29:25
URL: http://www.eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0