Veckan

Längesen jag skrev, har inte riktigt haft tid. Uppsatsen lämnades in i onsdags för opponering, mailade iväg på minuten när den skulle vara inne. Blev ganska stressigt. Satt och skrev hos min uppsatskompis föräldrar, Dalton fick stanna hemma och Doc fick följa med. Han tyckte det var ganska trist och roade sig med att tigga och gosa med J's föräldrar. Även om han hade trist och fick vara stilla många timmat skötte han sig exemplariskt.

I måndgas fick killarna varsin ensam promenad. Jag tog bilen till Hagaparken för promenader där, Doc var först ut, långlina på för hundmöten, vi mötte inte så många men han var jätte duktig. Vi busade en massa, han är så rolig att busa med han blir alldeles galen! Vi mötte en trevlig kvinna som tovade hundfigurer av ull och tyckte det skulle bli en spännande utmaning att få ihop Doc's teckning. Doc var jätte mysig med henne. Strök sig och var alldeles till sig av glädje! Vi promenerade en liten bit tillsammans och surrade lite, trevligt! Hon vart förvånad att Doc bara var 9 månader (snart) och tyckte han var så lydig, jag fick sträcka på mig! ;)

Dalton var helt galen på sin promenad, han fick springa lös nästan hela tiden och busade med pinnar. Vi tränade lite knasigheter och sökte godis i träd. Välbehövlig promenad för Dalton. När jag går med båda två så får ju Dalton nästan alltid vara i koppel.

På kvällen åkte vi ut till klubben för måndagsträning, blev ingen aktiv träning utan mest passivitetsträning för Doc och mig, Doc var lugn och skötte sig bra. Avslutade kvällen med regning promenad med Dalton innan vi åkte hem. Vi åkte till klubben på tisdag kväll för att träna när det inte blev så mycket träning på måndag.

Igår åkte killarna och jag ut till Ursvik. Killarna fick lite egen tid. Dalton fick en löspromenad med lite aktivering. Jag tränade ett kort träningspass med Doc, två schäfrar som sprang och busade i fårhagen brevid, bra störning för Doc. Sen gick vi med långlina och tränade hundmöten lös. Gick superbra. Till skillnad från koppelmöten som han är i en bråkperiod med nu.

I morse tog vi en lång morgonpromenad i regnet. Dalton och Doc fick turas om att vara lös. Vi var sjöblöta allihopa när vi kom in. Härliga Stockholms vinter! Längtar hem så mycket nu! Vi åker hem fredag den 19e på kvällen och kör hela natten så det är bara en vecka kvar nu! Jakob och jag har varit och ätit lunch i Solna centrum, när Jakob gick tillbaka till jobbet shoppade jag lite julklappar. Hittade en massa till Jakob men jag har kvar en grej som jag inte hittade. Kanske får åka in till stan i helgen och kolla.

Nä, nu måste jag plugga och sen ska här städas, ser rent ut sagt förj*vligt ut här! All tid den senaste veckan har gått till plugg och sen ska ju killarna ha sitt.

Lyckades inte ladda uppnån bild, skit dator...


Kommentarer
Postat av: Riitta

Vad kul att få beröm av andra när man har lydiga hundar :) Sträck på dig får du gör ett fint jobb med båda dina killar!



Både Zorba och Molly sköter sig bättre utan koppel än med, när vi möter främmande hundar, för de tar båda stöd från mig via kopplet och blir lite mer "tuffa" då än när de får klara sig på egen tass ;) Nu är inte Zorba så svår längre för hon vet vad som "krävs" av henne, men när hon var i Doc ålder var hon bra tuff i "koppel lägen".



En trevli Luciahelg önskar vi er alla!

/Kramis Riitta och de tre "Lucfiorna" ;)

2008-12-12 @ 16:01:05
URL: http://www.kreivis.com
Postat av: Camilla & Chenin

Jag tror Doc blir lite mer trängd i koppel, precis som Chenin, och hanterar därför hundmöten bättre lös med lite utrymme för bus :)

Träning imorgon? Jag kommer vara bakis, vi ska på julfest precis. På söndag ska jag rida. 11-12tiden imorn? Kanske måste åka med dig.



Kram

2008-12-12 @ 17:04:12
URL: http://www.chenin.se
Postat av: Lisa

Duktiga grabbarna! Och visst är det kul att höra att man har lydiga hundar, i vissa stunder är det lite extra kul. ;)

2008-12-12 @ 17:44:01
URL: http://www.eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0