Några dagar...

...sedan jag skrev. Vi har gjort mycket och ingenting. Firat jul hos Jakobs mormor och morfar och hos min mormor. Mycket god mat och gott sällskap! På Juldagen hade vi tomte och packetöppning med Moa och Maja och sen åkte jag till Överkalix för släktmiddag hos Jakobs föräldrar. Förfest med vänner, sen gick vi ut på hotellet. Trevligt att gå ut i Ökx och träffa vänner och bekanta man inte träffar så ofta.
 
I söndags var mamma, Moa, Maja och jag på pulkkalas i lappberget. Dalton stannade i Lansjärv med min morbror, kan bara tänka mig hur bra han har haft det. Mycket gott och många klappar. Morbror tyckte Dalton var mycket snäll, han hade gått bredvid honom hela tiden när de var ute. Kul att han är lydig med någon annan i alla fall :) Doc fick följa med, vara på garaget med pappa och mina bröder en stund och vara i pulkbacken. Så skönt med Doc, han var helt lugn hela tiden, klart att han var tvungen att hälsa på alla men aldrig att han skulle stressa upp sig (som Dalton har en tendens att göra). Så skönt!

I går morse fick jag magsjuka och låg sänkt hela dagen. I dag mår jag lite bättre men är trött. Blä för att vara sjuk! Familjen har fått ta hand om killarna som har fått en tur på isen både idag och igår. Nu ligger de förnöjt och tuggar på varsitt ben. 

Litet tillägg
Vägde och mätte Doc här i dagarna han väger 18 kg och är ca 52 cm hög. Höjden är väldigt mycket cirka, inte så lätt att mäta en liten buse.






Kommentarer
Postat av: Malin & Freja

Hej Anna! Oj! Stackars dig, krya på dig! Mysigt med snö, ibland önskar jag att man bodde lite längre upp och fick njuta av härlig vinter! Hmm, 18 kg... Frejsan ligger på 21... Allt som vanligt alltså med 'Flodhästen' som kravlade runt i Riittas valplåda! ;) Kramar från M&F

2008-12-29 @ 15:53:36
Postat av: Lisa

Men din stackare med magsjuka, usch! Tur då med släktingar som tar hand om busarna lite. Dockan är med andra ord ganska jämnstor med Loi nu!

2008-12-29 @ 16:41:54
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Riitta

Då är han inte så stor trots allt. Molly väger 20 kg i dagsläget. Men vad det ska bli med Freja kan man undra ;)

Hoppas att du kryar på dig snabbt! Aldrig kul att vara sjuk men än värre är det när man är ledig och är borta :(



En god fortsättning önskar vi er alla!

/Kramis

2008-12-29 @ 19:17:42
URL: http://www.kreivis.com
Postat av: Madde Kruus

Gott Nytt År önskar vi er!!

Kramar ifrån Madde, Billy & Co.

2008-12-31 @ 12:59:31
URL: http://billy.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0