Miljöträning

I morse efter att jag och Dalton gått morgon promenden tog Dalton och jag en åktur med pendeltåget. Jag trodde att Dalton skulle bli väldigt stressad, vi lantisar är ju inte alls van vi sånna saker.  Men han skötte sig jätte bra, inga problem alls. Dalton tyckte att det var lite smutsig på tåget och ansåg att han skulle städa lite, det kan ju inte ligga en massa matrester och skräpa. Dalton står sitt kast för samhället, renhållning är viktigt.
 


Sen tog Jakob, Dalton och jag en promenad med Malin och Moa, vi gick runt Råsta och Lötsjön. Vi stannade vid Lötsjön och fikade i Gröna stugan, världens godaste äppelpaj hade dom där! Dalton hittade en kompis vid bordet brevid som han satt och tiggde mat av. Han är inte blygsam han!  Mitt i allt såg vi en liten röd aussi tik som gick och nosade för sig själv, det var Moa som tyckte det var lite långtråkigt med fikapaus. Hon är så rolig Moa utger sig för att vara en liten ängel men hon är skenhelig. Det tar ett tag innen man kan se förbi det gulligt yttre och se det.
 Det var så skönt att vara ute idag, så härligt med sol!


image116
Lilla ängeln!?                                                              Foto: Malin Hamner

Kommentarer
Postat av: Lisa, Eskil & Loi

Ja Anna det är helt otroligt, och man undrar hur folk kan vara så elaka. :(

Jag får åka med dig på lördag va? ;) Vilken tid kör ni? Och vart är det lämpligast att jag hoppar på? Jag förlitar mig till att du hittar!

Kram, Lisa

2008-02-25 @ 19:54:47
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Linda, Wilma & Lizzy

Hallå i stugan!
Javisst kommer vi.. Det ska bli kul att träffa er också. Om du bara tar med Balooba till Lizzy så tar jag med Wilma till dig.. ;) Patrick ringde djursjukhuset men fick till svar att de inte fick lämna ut info om pat. pga sekretessen :( Han sa då att ägarna kanske kunde besvära sig med att höra av sig så han fick veta hur det gått för jycken. Hmm.. vilka skojare, va?? Vi ses på lördag! / L

2008-02-25 @ 22:01:34
URL: http://www.wilmalizzy.com
Postat av: Camilla & Chenin

Träning på onsdag tänkte vi. Igår körde jag nere vid start i Ursvik. Kändes verkligen kanon.

2008-02-26 @ 12:44:46
URL: http://www.camillan.tk
Postat av: Agneta

Kikar in och lämnar en hälsning! Skrattade åt din Moa beskrivning, och håller med dig :)

2008-02-26 @ 16:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0