Onsdag

I kväll har vi varit och tränat, jag sa till Malin innan att jag inte orkar träna fritt följ i kväll. Ändå blev det de som vi tränade mest. Jag tyckte det gick ganska bra, försöker att tränat upp Daltons uthållighet och förlänga tiden mellan belöningarna och det kändes ganska bra. Direkt vi kom ner på plan la vi en platsläggning, Dalton var inte alls med, han började med att inte lägga sig när jag sa och sen kröp och nosade han så jag gick tillbaka och la om honom. Då fattade han vad det handlade om och låg bra. Platsläggningen är något som alltid gått bra med Dalton. Vi körde rutan som vanligt och den gick bra, vårt favorit moment! Fjärren gick ganska bra, om Dalton hade varit tyst så hade det varit mycket bättre. Jag har börjat träna lite med klicker och det går ganska bra, tidigare har Dalton blivit alldeles för pipig när jag använt klicker men nu går det bättre och bättre. Efter träningen tog vi en liten prommis med mycket hundsnack som vanligt.

Dalton har glömt bort att han åt en tidig middag idag och går och tror att han ska få mat, så här är det nästan varje kväll. Vilket djur har längre minne hund eller guldfisk?

image124

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0