Spårbekymmer

I lördags var Camilla och jag och spårade med Chenin och Dalton även Lazy var med men hon spårade inte, om ni känner Lazy så förstår ni varför. Som vanligt la vi spår till varandra, i både spåren var det en del vinklar för att båda hundarna behöver träna på det, men speciellt Dalton. Chenin hade lite vilt vittring i sitt spår så hon var lite distraherad men började spåra mer koncentrerat i slutet av spåret. Daltons spårande däremot bekymrar mig! Han var taggad innan spåret men spårade bara ca 100-200 meter sen la han av. Det känns skit tråkigt att han blivit så här! Jag vet inte varför och hur jag ska få honom att spåra som han brukar. Ska testa lägga kortare spår med godis och många förmål i så kanske han kommer igång igen. Jag hoppas verkligen det!

image92
Spårhunden Dalton, hoppas verkligen att han kommer tillbaka!

I dag har Camilla och jag tagit en promenad i Ursvik, det var jätte mysigt, har kommit en del snö så det var alldeles vitt ute! Dalton var lite intresserad av Chenins rumpa då hon började löpa igår. Lazy var med och var på hugget idag måste jag säga, hon galopperade två gånger och pinnade på väldogt bra hela promenaden. Hon är så söt den hunden!

image93
Söta Lazy                                                                                                      Foto: Malin Hamner






Kommentarer
Postat av: Lisa, Eskil & Loi

Inte lätt med era spårbekymmer! Hoppas att ni hittar en lösning snart, som fungerar!

Hoppas att du kan göra oss sällskap till aussieträffen den 1 Mars. Vore kul att träffa er. :)

Kram, Lisa

2008-02-05 @ 14:23:45
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Camilla & Chenin

Spåra imorgon? Helst förmiddag... Eller har du skola? Jag är ledig. Hör av dig!

2008-02-07 @ 01:11:23
URL: http://www.camillan.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0