Träning igår och roadtrip

I går var vi och tränade på hundungdoms måndagsträning. Det var ganska mycket folk på klubben faktiskt, känns som att det bara varit Malin, Camilla och jag på sista tiden. Träningen gick bra, Dalton var ganska tyst när vi tränade hoppet, rutan gick bra förutom att jag sa stanna för sent en gång men det är inte Daltons fel utan helt klart mitt. Vi har verkligen börjat gilla det momentet, jag började med att ställa upp rutan direkt när vi kom dit och Dalton ville sticka dit på en gång! Fritt följ orkar jag inte ens skriva om, känns varken bra eller dåligt, men han piper oftast för mycket. Vi körde inkallning med ställande men sen jag har börjat att lägga ihop det till ett helt moment så stannar Dalton inte alls lika bra som innan. Sist la vi en platsläggning, det var ganska många hundar och några "nya". Jag gömde mig och enligt de andra så låg han bra, hade inte ens pendlat med rumpan som han har en tendes att göra. Så det känns jätte bra. Funderar på att anmäla mig till en tävling snart, skulle behöva förbättra vårt resultat i tvåan, lite bättre tror jag att vi kan!

image117

Dalton var på "kamphumör" igår!                                                     Foto: Camilla Appelgren

I söndags tog Malin och jag en roadtrip till Baggebo för att hälsa på Riitta som har Kreivis kennel. Det blev en väldigt trevlig dag med mycket hundsnack, god mat och många mil i passaten med allsång. Raffa och Zorba är verkligen trevliga hundar, blev väldigt förtjust i dem båda. Tack Riitta för det varma välkomnandet och den goda maten! Här kommer några bilder från dagen, alla tagna av Malin Hamner.

image118
Raffa vill busa

image119
Zorba

image120
Raffa med pipleksaken hon hittade

image121
Zorba äter upp leksaken


Kommentarer
Postat av: Riitta

Vi får tacka för trevligt sällskap och en liten gemensam träningsstund med våra hundar!
Vi önskar er en fortsatt trevlig helg!
/Riitta Raffa & Zorba

2008-03-01 @ 22:51:06
URL: http://www.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0