Träning på Värmdö Bk

Idag har Dalton och jag varit och tränat på Värmdö Bk med Malin och Moa , Camilla och Chenin och Lisa och Loi. Chenin löper och var väldigt inställssam för lilla Loi, hon gillar unga killar hon! Loi hade blivit stor sen sist och jätte fin!  Jag la Moas spår som hon klarade av väldigt bra! Första gången jag ser henne spåra och jag  tyckte det såg väldigt bra ut, tog vinklarna och apporterna väldigt bra. Hon var så gullig i spåret när hon hittade apporterna, blev så glad och ville visa dem för både Malin och mig. Malin la spår till Dalton, det var ca 200meter,  många vinklar och mycket grejer och framförallt var det klurigt. Vinklar lite här och var, uppför och nedför branta backar. Med andra ord var det precis ett spår som Dalton behövde, han tyckte det var jätte roligt och spårade jätte bra! Han virrade bort sig litegrann i den första vinkleln men letade sig tillbaka på spåret själv. De andra vinklarna tog han jätte bra och han plockade alla apporter. Jag är jätte nöjd med min duktiga kille! Känns så himla kul att han gick så bra och höll motivationen genom hela spåret! Alla hundar gjorde ett jätte bra jobb i spåret idag så vi var ett gäng mycket nöjda förare efter dagens träning!

image98


Vi hann även med lite lydnadsträning, Dalton var super taggad i början men höll inte motivationen särskilt länge. Vi tränade mest fot, med fokus på helt om halt och vänster och höger svängar också busade vi mycket! Vänster svängarna har blivit bättre men Dalton kommer ofta ur position när vi gör helt om, måste fila lite på det.

image97
Bus                                                                                                        Foto: Camilla Appelgren

Igår kom Malin och Moa förbi för att se på Let´s dance, vi hade jätte trevligt, åt godis och chips och surrade en massa. Moa är så rolig! Hon tycker att vår kisse Ludde är jätte läskig, till saken hör att Ludde är världens mesigaste katt. Det blev inte bättre av att Ludde "attackerade" Moa, han brukar göra så på Dalton när han vill busa, men Moa tyckte inte att det var så roligt. Moa låg och tittade på Ludde hela kvällen, man måste ju hålla koll på vart besten är! Dalton och Moa hann självklart med en del bus och Moa passade på att tvätta Dalton. Dom är verkligen bra kompisar Moa och Dalton!

image100
Han ser ganska farlig ut!


Kommentarer
Postat av: Lisa, Eskil & Loi

Tack för idag Anna & Dalton. Alltid skoj att träffa er!

Lycka till nu med planerna Anna, du ska se att det går bra. Jag håller iallafall tummarna!

2008-02-09 @ 18:19:03
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: malin och moa

Tack för idag anna!!! Det är så roligt att hitta på saker med er!

Dalton var uuuurduktig i spåret du ska vara så stolt över honom! Synd bara att det inte går att tävla.... Jag hoppas oxå att dina planer går bra vi håler oxå tummarna!
Kram!

2008-02-09 @ 19:39:21
URL: http://difloydsfiesta.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0