Veckan som gått

Har inte skrivit något i veckan, har haft så fullt upp med skola och en massa plugg. Dalton och jag har stigit upp före kl 6 på mornarna för att ta en långpromenad i Hagaparken innan skolan. Men lite annat har vi hunnit med, i måndags var vi och tränade på klubben med Malin och Moa. Det gick ganska bra, Dalton var pipig och skällig men om jag bortser från det så tycker jag att träningen gick bra.

image95
Duktiga killen!                                                                                         Foto: Camilla Appelgren

Idag har Camilla och jag varit och spårat, jag la båda spåren då Camilla var väldigt förkyld och egentligen borde ligga i sängen men för oss hundägare är det bara att pallra sig ut! Det var rådjur i Chenins spår men hon brydde sig inte alls om det, hon är en riktigt bra spårhund! Och snabbt går det ska ni veta, svårt att hänga med! Jag höll i linan då Camilla inte orkade, jag är van vid 40 kilo stor hund så jag tänkte att en lite tjej på 20 kilo är ju inte så mycket, men jäkla vad hon drog, vilket tempo! Det var roligt att spåra med Chenin och väldigt annorlunda jämfört med att spåra med Dalton. Till Dalton hade jag lagt ett kort spår ca 200 meter med en massa apporter och en vinkel, han spårade ganska bra, vinkel gick bra  och han tog alla apporter. Kändes bättre nu än vad det gjorde sist vi spårade då han bara gav upp men det känns inte som att han spårar som han brukar. Jag hoppas verkligen att motivationen ska komma tillbaka snart!

image94


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0