Skidtur med ajaj

I söndags var Pernilla och jag och åkte skidor med hundarna. Vi bestämde att vi skulle åka över Lillberget, vi satte på skidorna och förberedde oss för att åka nerför. Det var brant och vi var lite nervösa för hur det skulle gå. Efter bara 20-30 meter låg jag i spåret med smärtor i mitt ben! Alla Pernillas och mina äventyr slutar med att nån gör illa sig eller svimmar och så även detta. Efter att ha legat och jämrat mig en stund fortsatte vi att åka. Det var verkligen härligt! Perfekt skidföre och väder! Hoppas  att vi hinner ta en till skidtur (förhoppningsvis utan smärtor) innan vi åker tillbaka till Stockholm.

I går var det väldigt kallt ca 20 minus! Faktiskt ganska skönt att slippa sådana kalla vinterdagar, fast då finns det ju ingen härlig snö heller. Dalton och jag trotsade kylan och åkte till Lappberget, det blev ingen långspromenad direkt, det var så kallt! Dalton verkade inte berörd men mina tår var som isbitar när vi kom hem. I dag har mamma och jag varit och promenerat på Lappviksheden, ska nog ta en sparktur sen men först måste jag ta tag i lite skolgrejer som jag måste lämna in innan helgen. Känner mig inte alls motiverad men det är inte mycket, går fort bara jag tar tag i det.


Kommentarer
Postat av: Camilla & Chenin

Absolut klart det blir hundträning på måndag. Jag känner mig riktigt lydnadssugen.

2008-01-02 @ 16:47:36
URL: http://www.camillan.tk
Postat av: Malin & Moa

Jag hoppas jag mår bra tills dess! Ligger hemma med magsjuka. Ingen lust att smitta er med det ;)

Njut av att vara hemma, om jag skulle varit du skulle jag stannat där och typ gått under jorden för det verkar ju helt underbart där!

2008-01-02 @ 20:41:52
URL: http://difloydsfiesta.com
Postat av: Linda

Hm, känner starkt igen det där med skola, men väljer att glömma bort den;) Härligt med riktig vinter, trotts frusna tår och fall i skidspår, bättre än plask som vi har haft här hemma. Men nu börjar även vi få riktig vinter, vilket är roligt och skönt. Inga leriga hundar efter promenad osv!!

2008-01-03 @ 13:18:24
URL: http://elsabella.webb.se
Postat av: Lisa, Eskil & Loi

Vad mysigt det låter! Ja inte smärtan i benet, utan allt det andra! Vi har också fått lite snö nu, men som det låter som kommer den inte finnas kvar tills att ni kommer hem ens. :( Ta med snö på lappmarken!!

Kram!

2008-01-03 @ 18:32:57
URL: http://www.eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0