Spår och uppletande

I dag eller rättare sagt imorse har Malin och Moa, Linda, Wilma och Lizzy och Dalton och jag varit till Kista för att spåra och köra uppletande. Det var fyra väldigt taggade och busiga hundar som turades om att underhålla med sin skönsång! Uppletandet gick bra, Dalton gick ut på djupet bra och letade bra men Moas leksaker var för roliga! Istället för att komma in med mig stannade han för att förstöra leksaken han hittat! Demolitionman!  De andra skicken fick han lite tråkigare leksaker. Överlag så var alla väldigt busiga i uppletandet, Lizzy ville bara inte sluta busa när hon hade hittat leksaken! Moa var verkligen jätte duktig, gick ut på djupet jätte bra och blev överlycklig när hon hittade sina pipisar. Dalton fick tre skick. Två med kraftig synretning och ett med lite mindre. Jag tror att vi skulle kunna ta bort synretningen mer nu, han är säker på vad han ska göra och går nästan alltid ut bra på djupet. 

Spåret gick bra, det hade regnat mer eller mindre hela liggtiden så det var nog inte så lätt. Dalton spårade väldigt försiktigt och lugnt. Men han var lite väl osäker tyckte jag, sökte stöd i början av spåret men sen kom han igång och spårade mycket bättre. Han tog alla föremål  och vinklarna tog han mycket bättre än han brukar, förmodligen för att han spårade så lugnt att han hann känna av vinkeln och inte bara rusa förbi som han brukar. Jag är helnöjd med Daltons insatser idag! Men dagens insats gjorde nog Wilma som spårade jätte bra och bara ville inte sluta! Dalton var som vanligt enda killen i gänget, han har det bra han!  Jag tog med mig kameran i hopp om att komma hem med några fina bilder från idag men kameran lämnade aldrig bilen så några fina bilder blev det inte :( Jag måste skärpa mig! Men Malin däremot är väldigt duktig på att fotografera så jag har bilder av henne! Tack!

Ikväll ska Malin och jag till Camilla på födelsedagsfest, det sa bli väldigt roligt! Grattis på födelsedagen Camilla!

image60
Kissekatten var rolig!                                                                              Foto: Malin Hamner

image61
Men den luddiga kampisen var bäst!                                                Foto: Malin Hamner

image62
Vill ha godis!                                                                                             Foto: Malin Hamner

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0