Spårdag

Idag har vi varit och spårat med Malin och Moa, Camilla och Chenin, Linda med Wilma och Lizzy, Mikko och Tim och Anders och Sigge. Ett väldigt trevligt gäng! Anders la ett spår till Dalton, det var ca 300- 350 meter långt med två vinklar och fyra eller fem apporter varav tre var tomma toapappers rullar med godis i, för att det ska vara lite roligare. Dalton spårade bra, väldigt sakta och noggrant men han missade båda vinklarna ändå. Vid den första jobbade han tillbaka till spåret ganska bra. Den andra vinkeln tog han lite försent och kom av spåret, han gav upp och nosade omkring litegrann men inte alls med något engagemang. Jag väntade ut honom och till slut tog han sig tillbaka på spåret och spårade bra resten av spåret. Jag höll väldigt låg profil i spåret för att inte styra Dalton och för att han skulle jobba på själv för att få bättre självförtroende, jag vill att han ska klara av svårigheter själv och inte söka stöd och hjälp av mig när det blir svårt för att jag ska fixa det.

På onsdag, torsdag och fredag har Dalton varit hos Malin och Moa på dagarna då jag har haft långa dagar i skolan och då ska ju inte lillkillen behöva vara själv så länge. Så han har haft kalas hela dagarna hos Moa, dom har nog haft det väldigt roligt och busat mycket om jag känner dem rätt. I fredags när jag var hos Malin efter skolan kom även Linda med sina tjejer Wilma och Lizzy. Lizzy, Moa och Dalton busade järnet medan Wilma satt och myste med oss som fikade ;) Hon är så mysig Wilma en riktig gosvovve! Dalton har fått en mjukisvovve av Malin och Moa, han gillar den väldigt mycket och går och bär på den hela tiden och nu ligger han och sover med den på bädden.  Väldigt snällt av dem att stölla upp! Dalton hoppas nog att jag har långa dagar i skolan den här veckan också så att han får vara med Moa men tyvärr Dalton den här veckan får de hänga med mig!

image76
Mysig Dalton                                                                                                Foto: Malin Hamner

image77
Fin Dalton                                                                                                    Foto: Malin Hamner


Kommentarer
Postat av: Camilla, Chenin & Lazy

Kolla till exempel på Designerline, valpar, warblerkullen, som vuxna, Nemo hur mörka härliga jaktlabbar som finns.

2008-01-27 @ 16:07:23
URL: http://www.camillan.tk
Postat av: Camilla, Chenin & Lazy

Kolla till exempel på Designerline, valpar, warblerkullen, som vuxna, Nemo hur mörka härliga jaktlabbar som finns.

2008-01-27 @ 16:07:33
URL: http://www.camillan.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0