Nya bilder

Nu har jag äntligen tagit lite nya bilder på Dalton och Doc. Vi har gjort ganska mycket sen sist, varit och spåret några gånger vilket går väldigt bra. När vi spårade i torsdags var jag slö och la ett av Doc´s spår (med korv som slut) ganska nära bilen. När jag släppte ut honom stack han iväg och tog spåret själv :) Först sprang han mest men efter bara några meter satte han ner nosen i marken och spårade fint tills han fick vind av korven och rusade dit. Daltons motivation verkar bli bättre och bättre men jag måste hålla mig från att nöta sönder den igen. Var och spårade i helgen och det gick väldigt bra med både Dalton och Doc, Dalton tuffade på i bra tempo och höll motivationen i hela spåret. Doc var lite osäker i början av spåret och viste inte riktigt vad han skulle göra men sen föll poletten ned och han spårade bra  och ville inte sluta spåra när spåret var slut. Jag har märkt att det funkar bättre att ha korv som slut än leksak, det uppskattas mer av lilla godisgrisen ;)

Vi har varit på allmänträning några gånger, trots att Doc är väldgt intresserad av de andra hundarna tycker jag att han koncentrerar sig när jag tränar med honom. Men när vi inte tränar så är det fullt fokus på alla hundar runt omkring. Håller på att lära honom att inte springa fram men det är ju så svårt att hålla sig. Dalton är inte alltför motiverad på lydnad nu men vi kör lite smått, sånt som vi kan utan att belasta hans höfter så mycket. Igår var Dalton och jag och simtränade, han älskar det verkligen! Han blir lite väl speedad men bättre det än att han inte gillar det. Det var lite väl kallt i min smak så nu har jag ännu mer ont i halsen.






Dalton spanar












Kommentarer
Postat av: Madeleine Kruus

Hej!!

Doc har verkligen blivit stora killen, snacka om långa ben!! Ser ungefär ut som sin bror i kroppen... Ha det bra//Madde & Billy

2008-07-10 @ 19:04:56
URL: http://billy.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0