Måndag

Ett tag sen jag skrivit, jag skyller på att jag bott i Jakobs föräldrars hus. Vi har hunnit med en massa (men tyvärr utan kamera). Vi har varit på allmänträning i ökx två gånger, Doc tycker att andra hundar är väldigt spännande och sticker till dem direkt han får chansen. Speciellt spännande var en annan prickig vän, en dalmatiner tik. Den skulle skällas ut!  Doc har även varit och busat med en aussievalp Tale som är tre veckor (?) yngre än Doc. Doc tyckte det var väldigt kul och terroriserade Tale, han fick inte en lugn stund. På Tales blogg finns det bilder på busarna, mylifestale.blogg.se/.

Vi har även hunnit vara och spåra med Lillis, Gubben och Ida (Gubben är Lillis hund och inte man som mamma trodde). Dalton gick bra, han fick ett lite klurigt spår med en vinkel precis innan en väg så att spåret gick längs vägen en bit och sen vinklade över. Det ställde till det lite, som vanligt tog han vinkeln fint men två meter efter den villade han bort sig och skulle över vägen. Han har inte riktigt motivationen för att lösa det själv men när jag tog tillbaka honom och släppte på honom igen så spårade han fint. Doc fick en spår på ca 20 meter som gick fint, han blir bara mer och mer motiverad och i slutet drog han i kopplet till "luktbollen". Jag la ett klurigt spår till Ida, hon slarvade men jobbade jätte bra som vanligt och löser alla svårigheter bra. Hon är ju trots allt viltspårschampion och det märks! Gubbens spår såg jag inte men han hade gått bra han med, en lyckad spårdag med andra ord. Vi har även varit och lagt blodspår med Lillis och hundarna. Men tyvärr så fick jag feber på kvällen och var fortfarande risig på morgonen så jag orkade inte gå spåret. Snacka om irriterande när man varit och lagt och allt! Men Lillis var snäll och plockade in mina snitslar så de blev jag inte av med iaf.

None
Gammal bild. Men den är ganska söt!

Doc har träffat kaniner som han tycker är väldigt roliga, springa runt buren och skälla är livet tycker han. I kväll har vi varit till stallet och hälsat på, Doc tyckte att hästarna var väldigt läskiga så han skällde ut dem rejält. Han visade dem vart skåpet ska stå! Vi har varit och sett Jakobs fotbollsmatch vilket Doc tyckte var skittråkigt och stökade med Dalton och sökte diverse saker att tugga på allt för att sysselsätta sig. Jag tycker att Doc börjar bli lite mer vild nu men han är fortfarande lugn och lättsam. Än så länge tycker jag att Doc´s öron ligger stadigt, har läst i syskonens bloggar att öronen börjat leva ett eget liv (vilket stävjas med tejp). Jag som vill att Doc´s ska få galna öron (så fint!), men det kanske kommer och då blir det inget tejpande här inte ;)

Daltons rehabträning går bra, vi går i högt ris och mossa, i backar och i sandtag. Jag har inte sett något tecken på att han får ont eller så efter att vi varit ute eller något annat bakslag och det känns bra. Jag har även börjat minska på hans smärtstillande nu och vi är uppe i 30-40 minuters promenader så det känns som att det går framåt nu. Jag har köpt ett flexikoppel (som jag hatar så!) så att Dalton ska få lite mer frihet när vi går i skogen och jag ser att han uppskattar det. Det enda som känns dåligt är att vattnet i älven stigit väldigt mycket på sistone och därmed är det svinkallt så det lär inte bli någon simning på ett tag :(

Oj, vilken novell det här inlägget blev, så blir det när man inte skriver på länge...


Kommentarer
Postat av: Malin & Freja

Hej! Det är jättekul att läsa dina texter! Speciellt med hänsvisning till öronen! :)Du ska se Frejas öron nu, ingen utställnings champion där inte! Fram med tejp! Ska bara få henne att sitta still...

Bra att Doc blivit lite vildare, det tycker jag låter rättvist! ler lite i mjugg Ha det fint i sommarvärmen! M&F

2008-07-02 @ 15:23:10
URL: http://freja.kreivis.com
Postat av: Riitta

Då hoppas jag att Docs öron är och ska förblir som de är, fina :)



Synd att ni inte kan komma i sommar men du har mitt fulla stöd :)



En trevlig sommar önskas er alla! /Kramis

2008-07-02 @ 22:32:39
URL: http://www.kreivis.com
Postat av: Linnéa Landin

Hej anna! det är roligt att höra att du håller på med diverse saker. Vad bra att det första spåret du gick med Lillis gick bra grattis eller vad man ska säga. Tråkigt att du fick feber när ni lagt blodspår, men Lillis är så snäll så....



hoppas att man snart får träffa lilla Doc



ha det bra...du har en fin hemsida Kram

2008-07-03 @ 17:55:53
URL: http://www.linnealandin.blogspot.com/
Postat av: Lisa Eskil & Loi

Haha, du är så rolig! Tejpa in tändstickor kanske? ;)

2008-07-04 @ 00:08:18
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Malin & Moa

Vi saknar er, och vi saknar bilder på killarna :D

2008-07-07 @ 21:50:09
URL: http://difloydsfiesta.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0