Miljöträning, ofrivillig långpromenad och aussieträff

Miljöträning har bestått av att sitta på pendeltågsstationen med Doc vilket gick över förväntan. Tågen dundrade förbi men det var inget Stumpen brydde sig om. Han blir inte rädd för nånting i första taget! Att åka buss var inga konstigheter, roligt med många skor att tugga på och ben att slicka på tyckte Doc.

I lördags var Dalton, Doc och jag ute i skogen för en promenad. Vi skulle inte gå så långt utan bara lufsa omkring i skogen. Vi gick utanför stigarna, det är lite roligare tycker jag och Dalton för lyfta på benen ordentligt. Men det kan också vara lite förvillande att inte ha någon stig att hålla sig till. Så vi gick vilse! Haha typiskt mig! Lyckat att gå vilse med Dalton som inte får gå långt och Doc som inte orkar gå så långt. Till slut hittade jag ett par att fråga om vägen, hade glömt min mobil hemma också. Jag bar Doc en liten bit men det var inte så populärt av "herr jag kan själv". Som tur var hade jag med mig mycket vatten för det var ju riktigt varmt ute. Men ingen av oss klagade direkt på att vara ute i skogen i det härliga vädret!

image244

image245
"Saaaktaaa" Jag släppte kopplet för att Dalton skulle få gå och bajsa ifred...

image246

image247
Självklart ska Doc göra samma

image248

I söndags var det aussieträff i Hagaparken, mycket trevligt var det. Vi åt en massa tårta (då Lisa fyllde år, Grattis igen!) och Malins goda kladdkake muffins, mums! Det enda jag gjorde var att sitta och lapa sol och fika! Livet är bra härligt! Roligt att träffa Doc´s halvbror  Pajas (Robbys son från Blue Wingfire´s kennel), en väldigt snygg och trevlig redmerle kille, väldigt lik Robby. Doc och han busade som galningar, Pajas var så snäll och försiktig med Doc. Doc fick även träffa sin favorit Singha. Hon är så snäll och försiktig med honom!  Efter en lång dag i Hagaparken var Doc väldigt trött och sov nästan hela kvällen! Blider som Malin tagit finns på hemsidan...

image250
Doc och Singha


Kommentarer
Postat av: Annelie

Oj, det finns tydligen fler än jag som är lite vilse i pannkakan :o) Så roligt med aussieträff - ska genast surfa vidare på jakt efter bilder.

2008-06-02 @ 16:24:10
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Annelie

Jag igen....busbilderna du hade på Pajas och Doc är helt underbara!

2008-06-02 @ 16:25:38
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Vanessa&Singha

Tack för igår! :)

Ja det är så kul att se Singha & Doc tillsammans, men de lär ju bli fler ggr.. Singha är ju själv så valpig så man kan ju tro att hon är som i Doc's ålder ;) Lilla bebisen..

2008-06-02 @ 22:21:01
URL: http://www.freewebs.com/aussiebus
Postat av: Riitta

Kul att få träffa snygga och duktiga släktingar :) Härligt att killarna kunde leka tillsammans. Har kikat på bilderna i ditt galleri.

Sköt om er i sommarvärmen!
/Kramis

2008-06-02 @ 23:02:39
URL: http://www.kreivis.com
Postat av: Lotta

Sjukt fin valp Anna!

2008-06-26 @ 17:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0