Tisdag

I går var vi till klubben och bara var, inge träning utan bara lite promenader. Till Daltons stora lycka hade fåren flyttat in i hagen brevid lydnadsplan. Han var helt galen först men lugnade ner sig relativt snabbt. Sen kunde han stå och titta på dem utan att börja skälla. Men när någon rörde sig var han tvungen att skälla lite grann.  Doc förstod inte alls vad Dalton pysslade med och utforskade planen istället, man vet aldrig var det kan finnas gamla tuggummin och fimpar som är så mumsiga. Vi tränar bakdelskontroll med kloss här hemma och Doc är så duktig, han fattar snabbt och tänker verkligen på vad det är jag vill att han ska göra.  Så roligt att se hur han funderar och testar sig fram! Men han gör inget förhastat utan tänker efter först.

I dag har Doc och jag åkt till Kista för att lämna igen en klänning jag hade köpt, men som jag (beslutsångestens drottning) inte tyckte var lika fin när jag kom hem. Först åkte vi buss och sedan tunnelbana. Doc är så duktig! Men tycker inte det är så kul att sitta still på bussen eller  tunnelbanan. Tur att det finns mycket smarrigt att äta och slicka på. Doc charmar väldigt mycket folk! Vet inte hur många som stannat och frågat vad det är för ras och velat klappa honom. Det roligaste var när vi stod och väntade på tunnelbanan och det stod en man i kostym och pratade i telefon, ett affärssamtal lät det ut som, många viktiga ord och väldigt formellt men när han såg Doc tappade han helt bort sig och sa "Ursäkta, men jag såg en så himla söt hund".  Väl hemma har Doc slocknat direkt, det är jobbigt att vara ute och shoppa.
image254
Charmtrollet!                                                                                              Foto: Malin Hamner

Har en sån där tråkig dag idag, ska tvätta som en galning och fixa med annat som måste göras . Så att det är snyggt när vi kommer tillbaka efter sommaren. På söndag styr vi kosan norrut! Gruvar mig för bilresan, speciellt när det är så här varmt och vi har en gammal bil utan AC. Resan upp brukar gå ganska snabbt, man är ju lite uppspelt  över att komma hem :)

Kommentarer
Postat av: Annelie

Han är verkligen ett charmtroll och jag ser fram emot att få träffa honom snart igen.

2008-06-03 @ 13:01:40
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Riitta

Då kan vi ta varandra i hand då jag också lider av beslutsångest
i kubik ;) Denna gång fick ju Doc nytta av din beslutsångest när det ledde till miljöträning :)
Visst är han ett chamtroll vår lille "Docka" :) *hukar mig*
Ses snart!/Kramis

2008-06-03 @ 15:15:46
URL: http://www.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0