Helgen

I lördags åkte vi till Kista med Malin och Moa för att träffa Camilla och Chenin och Minna med boxern Milan. På schemat stod spår. Doc tyckte Milan var lite läskig och var tvungen att skälla ut honom lite. Det var första gången Milan gick personspår och han imponerade, jätte duktig! Doc fick ett litet spår, det gick jätte bra och han gick med låg nos precis där jag gått och hittade slutet som var en burk med lite godis. Doc tyckte det var jätte skoj och ville gå spåret igen. Daltons spårinsats orkar jag knappt skriva om, han var omotiverad, tog inte en enda apport och spårade dåligt om man alls kan kalla det han gjorde för att spåra. Alla kort för dagen är tagna av Malin Hamner.

image239
Leker med spårapport

image240
Doc somnade i sin kattbur så det blev "bara" ett spår för honom.

I söndags åkte Malin och jag med hundar till U-DM i Nacka. Där mötte vi upp Lisa med Loi och Gipsy. Vi såg på när Camilla dömde handling. Sen hejade vi på Lisa och Gipsy som tävlade i agility. Väldigt duktiga var de, snyggt och städat men ändå väldigt snabbt.  Doc skötte sig exemplariskt, Dalton lite mindre exemplariskt, han blev less i slutet och var jobbig men det var inget som Doc brydde sig om. Duktig liten. Även här är det Malin som varit framme med kameran.

image241
Loi och Doc                                                                      

image242

I går var Dalton och jag och simmade i Arninge. Det gick inte riktigt lika bra som sist. Jag tyckte Dalton gick upp lite i stress när han simmade. Han var väldigt enveten och skulle upp på rampen hela tiden så jag fick vara lite sträng med honom och till slut gav han upp. Efter vi simmat åkte jag förbi djurmagasinet som låg brevid och köpte ett örthalsband mot fästingar till Doc. Det luktar precis som det myggmedel vi använder i stallet hemma så jag ligger och luktar på Doc och drömmer mig bort till alla härliga sommar minnen i stallet och på hästryggen. Har lite hemlängtan, ska bli så skönt att komma hem och vara härliga sommaren hemma!

image243
På bastuflotten i Kalixälv tillbringar vi soliga dagar. Ni kanske förstår varför jag har hemlängtan.


Kommentarer
Postat av: mingla

Får jag fråga dig en sak angående bloggen. Håller nämligen på med ett projektarbete om just blogging :)

2008-05-27 @ 09:51:05
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: Annelie

Duktiga ni! Men jag är inte förvånad - Doc är en stjärna....det såg jag redan när han var en lite plutt!

Så du är norrlänning? Jag också! Har full förståelse för din hemlängtan - även jag längtar hem ibland trots massor med år här nere.

Ha det gott!

2008-05-27 @ 14:10:20
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Riitta

Duktige lille Doc! Klart han var tvungen att ta sig en lur efter hårt arbete då han står i växten ;)
Kan säga att jag blir en gnutta avundsjuk på er bastuflotte *vill också ha*.
Har inhandlat "rött" blåbärs-te nu :) Smakar supergott gör det!!!
Sköt om er hela gänget!/Kramis

2008-05-27 @ 20:24:44
URL: http://www.kreivis.com
Postat av: Camilla

Roligt med valpspår! Det ser härligt ut på Kalixälven.

Hälsningar/ Camilla, Izi med flock

2008-05-31 @ 19:24:26
URL: http://www.azizis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0