Lyckat spår :D

I går åkte Jakob och jag till Kista med Dalton och Doc. Jakob gick ut ett spår till Dalton, ca 250-300 meter med tre föremål. Dalton var jätte motiverad och det känns skit kul! Duktiga Balooba! Vi fikade och hade trevligt. Doc spillde kaffe på mig så jag brände mig, är inte riktigt van vid att ha valp ännu. För då vet man att man inte kan hälla upp kaffe med en nyfiken valp i närheten. Vi promenerade även lite i skogen, Doc har blivit så duktig och fattar att man inte ska jaga andra utan oss. Han måste testa men sen när vi ropar så kommer han direkt. Dalton tyckte det var jätte kul att komma ut i skogen. Jag och Dalton var till veterinären i början av förra veckan för att kolla upp hans hälta. Svaret kändes inte alls bra. Dalton har artros på höfterna. :( Känns väldigt ledsamt. I morgon ska vi på rehab och då får jag veta hur jag ska träna och hur mycket han kommer att kunna röra på sig i framtiden.  Jag orkade inte fråga nåt sånt när jag var där, blev så ledsen. När veterinären sa artros fick jag panik! Uschan min lilla älskling, vill absolut inte att han ska gå och ha ont! Eller att han inte ska kunna röra sig så mycket som han behöver för att må bra.

image228
Min älskling! Bästa killen!

image220

image221

image222

image223
Det är fint i Ursvik

image224

image225

image226
Snygg Losa!

image227
Grävling på språng

Nu ligger Dalton och Doc i min famn, Doc tuggar på ett ben och Dalton väntar på att han ska tappa det så att han kan sno det.  Igår kom Camilla och Malin och hälsade på, Dalton blev så glad att alla kom och hälsade på honom ;) Doc tyckte det var roligt med nya människor att tugga på och tyckte att Moa var spännande.  Han är bara för söt och man kan inte låta bli att bli förälskad i honom.

Kommentarer
Postat av: Camilla & Chenin

Han var så fin så... Hoppas Chenin också kan tycka det så småningom :) Har kollat med Ken om han kunde vara hundvakt på fredag och det gick bra, bara jag lyckas lösa det med Chenin på något vis.

2008-05-19 @ 08:49:00
URL: http://www.chenin.se
Postat av: Linda

Så söt han är lilla Doc, roligt att han nu finns på plats. Lycka till, så hoppas vi på att få se den lilla något framöver!

2008-05-19 @ 11:08:22
URL: http://elsabella.webb.se
Postat av: Riitta

Vad härligt med en skogsrunda :) Duktig Dalton som spårade bra! Jag hoppas att han håller sig bra i sitt ben framöver!
Härliga foton på den lille charmknutten Doc som far fram i skogen. Han är en riktig lite juvel :)

Ha det bäst! /Kramis

2008-05-19 @ 22:31:29
URL: http://www.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0