Simning

I dag har Dalton och jag varit på Arninge djurklinik och simmat. Dalton var så himla duktig! Vi började med att han hade två linor i flytvästen, en bak och en fram. Ganska snabbt kunde vi ta bort den främre linan och Dalton simmade fram och tillbaka efter långsidan efter mig. Efter vilan tog vi bort även den bakre och Dalton fick simma själv runt i bassängen. Jag gick runt kanten och han följde mig runt. Lotta som jobbade där var väldigt duktig och positiv, kände mig jätte glad när vi åkte därifrån. Kändes som att det här blir bra. Vi fick även mycket beröm och det är ju aldrig fel ;) Hon tyckte att Dalton och jag verkade ha en jätte bra relation, att han litar mycket på mig. Och det värmer när man får höra nåt sånt. I kväll har jag masserat Dalton, han tyckte det var jätte skönt! Han däckade ganska snabbt och sen låg vi i en hög på golvet och mös.

image238
Finaste kille

Doc har varit ganska lugn ikväll, han brukar vara som vildast på kvällarna annars. Han sprang som en galning när vi var ute så det har väl tagit ut sin rätt. Känns bättre och bättre med honom var dag som går. Han är en stabil liten kille med  egen vilja och en röst som han gärna använder om han inte är gillar situationen så får man höra det. :)

Kommentarer
Postat av: Annelie

Dalton har det bra han när han blir så ompysslad. krama på den lilla högröstade grabben Doc från mig!

2008-05-24 @ 15:35:26
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Riitta

Vad kul och läsa att det gick så bra med Daltons första simträning :) Och vad duktig han var. Doc, egen vilja, jo jag tackar, då vansläktas han inte i alla fall ;)
/Kramis

2008-05-25 @ 18:32:30
URL: http://www.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0