Spårdebut

I dag har jag varit ut i skogen med Dalton och Doc. Först promenerade vi lite, utanför stigarna så att Dalton får lyfta sina ben ordentligt.  Innan promenaden hade jag lagt ett litet spår till Doc, så efter promenaden gick vi spåret. Doc förstod inte riktigt vad det handlade om. Men vi ska testa igen i helgen så snart faller nog poletten ned. Här kommer lite bilder från dagen.

image229

image237
Doc undersöker en ticka

image231
Doc´s "showsida" ;)

image232
Dalton balanserar

image233
Hur har de lyckats med detta???

image234
Måste göra samma som "storebrorsan"

image235
Dalton solar

image236
Spårslutet

I tisdags var Jakob och jag på Albano för rehab med Dalton, vi fick lära oss att massera och stretcha honom. Det ska vi göra ca två gånger i veckan. Dalton fick även gå på ett treadmill, ett gåband under vatten. Dalton tyckte det var lite jobbigt men skötte sig bra. Efteråt fick han massage och vi fick lära oss hur vi skulle göra,  det var jätte mysigt så mysigt att  Dalton somnade. Sjukgymnasten rekommenderade oss att simma med Dalton då han har tappat mycket muskler i bakdelen och ryggen och avbelastar höger bakben där artrosen är som värst så nu ska vi bygga upp hans muskler så att han börjar belasta normalt igen. Så imorgon ska vi och simma med Dalton på Arninge djurklinik. Som att jag inte var nog fattig innan allt det här. Men som tur var ingick rehabilitering i Daltons försäkring annars vet jag inte vad vi hade gjort för det kostar att ha en sjuk hund! Och det är inte så enkelt att säga nej till nåt som man vet är det bästa för sin älskling!


Kommentarer
Postat av: Camilla & Chenin

Söt bild där Dalton gäspar :)

2008-05-23 @ 09:33:59
URL: http://www.chenin.se
Postat av: Riitta

Håller med Camilla att bilden på Dalton och Doc är för söt :) Kul att ni provat på att spåra med Doc. Jag håller tummarna för att Dalton ska bli ok med rehab. Simma är ju bra för dem, men ack så dyrt med rehab... ;)
Alla vi i Baggebo önskar er en jätte trevlig helg!
/Kramis

2008-05-23 @ 10:37:51
URL: http://www.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0