Fredag

Idag är det fredag. Skönt! Dalton och Doc är uppspelta, säkert för att det är fredag :) Inte för att vi ska eller har gjort så mycket fredags aktiviteter, vad nu det är. Nåt gott till Idol och kanske ett glas vin.  Jag och killarna har varit och promenerat i Ursvik. Vallade en uppletande ruta också. Doc fick tre skick, det första sprang han ut bra på djupet och letade som en galning, han gav inte upp i första taget men han hittade inte. Så vi började om och då gick det bättre. Han fick springa ut två gånger sen, båda gick bra. Det som är är att Doc inte är så sugen på att komma och lämna till mig. Har jag hittat den själv ska jag väl få leka med den själv också tycks han säga. Det gick bättre idag än tidigare i veckan då han inte alls  ville lämna och jag fick motinera rejält (springer ifrån honom när han inte vill komma till mig). Dalton var riktigt taggad när han satt och väntade på sin tur. Men när det väl var hans tur så  blev det pannkaka. Han sprang ut, letade, hittade och fortsatta springa ut, släppte. Knashund! Skickade honom en gång till, gick lite bättre men han var inte direkt motiverad. Han sitter och laddar till tusen men sen när det är hans tur så pyser det bara bort. Ganska vanligt beteende för Dalton.

Tränade lite apport här hemma nyss, Doc fick träna på att bara sitta och hålla fast. Han är inte så förtjust i apporten (när man inte får springa och hämta den). Jag körde lite konkurrens, när jag tyckte att Doc var lite slarvig och inte ansträngde sig så fick Dalton apporten istället. Det funkade skitbra! Kom  på nu att jag har tränat så med Dalton tidigare med apporten, lånade Lillis Ida och tränat lite apport medan Dalton fick sitta uppbunden och se på för att få upp lite tempo och intresse.


Gubben, Ida och Lillis vintern -07 (Lillis ville inte vara med på bild).


Kommentarer
Postat av: Vanessa & Singha

Bra knep med apporten! Dock har Singha gillat den sen första början.



Hoppas allt är bra!

2008-11-07 @ 21:56:26
URL: http://www.aussiebus.webb.se
Postat av: Lisa

Sådan herre sådan hund, du kanske spelade upp dem i ditt bont tillstånd. ;)



Konkurrens kan aboslut vara användbart ibland!!

2008-11-08 @ 00:56:24
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Malin & Freja

Aha! Det är så man gör! Låter en annan hund få grejen... Freja är inte heller så vild med att hålla i grejor, hon tycker att det räcker med att visa med blicken var grejen är och sen kan jag ju själv gå och hämta den... Ja, ja vad är väl en bal på slottet?!



Freja: Oooh! En medbrottsling i skitäteri! Gött! Idag har jag både fått i mig häst, älg och kaninbajs! Yum!

Ha det! kram m&f

2008-11-08 @ 14:01:45
URL: http://freja.kreivis.com
Postat av: Riitta igen

Du får träna lite byteshandel med Doc, vida andra tillfällen än vid uppletanderutan ;) Det gjorde susen med Zorba :) Sen kan du också försöka ha för Doc en mycket värdefull ska att byta med när han ska komma in från rutan och byta pryl.

En jätte trevlig helg önskas er alla!

/Kramis

2008-11-08 @ 15:24:01
URL: http://www.kreivis.com
Postat av: Lisa

Nästa gång försöker vi ordna så att du slipper de mest elaka fåren Anna. ;) (Sen har jag faktiskt ALDRIG sett ett får hålla på sådär, så chansen att du ska uppleva det igen är nog inte stor)



Jag tror att Dockan kan bli riktigt duktig, det måste vi ta tillvara på!

2008-11-10 @ 13:58:39
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Lisa

Nämen, här kommenterade jag lång och så försvann det? :/

2008-11-10 @ 13:59:34
URL: http://www.eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0