Helgen och måndagsträning


Finaste kissen får pryda bloggen idag

Lördagen bestod av spår med Camilla och Chenin. Dalton och Chenin råkade in i en meningsskiljaktighet, Dalton tyckte det var obehagligt och satt i bilen och putade med underläppen och tyckte synd om sig själv. Det var inte så farligt som det lät, Dalton hade bara lite blod vid ögat och i örat. Stockholmsbrudarna är inte lätta att ha och göra med! ;) Efter det skulle Dalton gå sitt spår, han spårade bra! Det hade varit vilt i Daltons spår, han gick av på det lite grann men blev inte alls lika galen som han brukade och kom tillbaka och spårade. Så nöjd över hans spårande, spårade bra och med mycket motivation!  Sen var det Doc's tur. Han spårade bra men var betydligt mer galen i viltet, när han ville gå på vilt kom han ingenstans och valde då efter en liten stund att spåra iställer (duktig skit) men då spårade han med jaktintensitet, han verkligen tokrusade! Han missade båda pinnarna,  det var vi dem så han strulade med viltet så det var inte så konstigt. Jag är nöjd med Doc's spårande även om det blev lite galet efter rådjur men det är sånt som händer i slutändan valde han ju spåret så det är jag nöjd över. Efter att ha gått Doc's spår och sett hur han agerade på viltet blev jag ännu mer nöjd att Dalton hanterade det så bra. Chenin var sist ut och hade även hon besök av rådjur i sitt spår, även hon valde spåret istället. Efter spåren fortsatta Camilla och jag vår turné, vi åkte till Bro och hälsade på Ingrid, Marianne och Gunnar. Vi fick se hur man friserar får och Mike valla, han var intensiv och väldigt duktig. Förutom att bli alldeles till sig av alla buskompisar så åt Doc enorma mängder fårbajs i hagen och fick springa "på toa" några extra gånger på kvällen och natten.

På söndag behövde Jakob chockas upp efter en utekväll med en skogspromenad i Ursvik. Skulle försöka passera en hund lös med Doc, det gick inte så bra. Han sprang fram men jag skyller på att det var en löptik :P Sprang dit och bad om ursäkt (och skyllde på att han sprang fram för att deras tik löpte), Doc var duktig och följde villigt med mig och pipkrokodilen därifrån.

På måndag var vi på klubben och tränade lite. Doc fick ett litet lydnadspass som kändes bra, mest kontakt träning och fotposition (tror jag, dåligt minne). Sen gick Doc och jag med Camilla och la ett spår till Chenin. Dalton gick spåret bakom Chenin, han tycker det är jätte roligt och är taggad. Sen tog vi en liten promenad och surrade en massa.

Har suttit och skrivit som en galning idag, men en tur i Ursvik har vi hunnit med. Vallade en rutan och körde lite uppletande med killarna. Doc fick två skick, han går ut bra på djupet men vill helst inte komma in med leksaken till mig så jag fick motionera lite :) Dalton fick ett skick (första på nästan ett år) och han skötte sig bra! Ville men vågade inte skicka honom fler gånger, vill inte att han ska bli halt. Nä, nu ska jag gå och plocka till och bädda i sovrummet så att vi kan gå och sova. Har tvättat idag och vårt värdelösa torkrum fungerade ännu sämre än det brukar så det hänger blöt tvätt i hela lägenheten på alla möjliga ställen.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad flitiga ni är!

Kanske Dockan lärt sig läxan att fårbajs i för stora mängder inte är bra?

Ibland tycker jag att det skulle vara skönt om Loi hann äta lite fårbajs... (så att man kunde få ta ett andetag i hagen ;)).



Fina kissen, gullig svart prick på hakan!

2008-11-05 @ 11:02:27
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Lisa

Du har så rätt, samma här: känslig kisse = lite jobbigt med yngre påstridig hund. Vår andra, Tissla, är mycket coolare och låter sig inte trampas på.



Vallningsplaner, javisst! Vi kanske ska höra om vi får komma till Ingrid och valla någon dag? Jag skulle gärna vilja se Dockan i hagen, och även om jag inte är så kunnig själv så har jag ju gått igenom er period med Loi så något tips borde jag ju kunna bistå med. ;)



Ha en fortsatt trevlig vecka! (Har Dalton piercat örat som Chenin fixade till?)

2008-11-05 @ 19:14:44
URL: http://www.eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0