Söndag

Snart var helgen slut, så fort det går. Jag ska hämta Jakob på Arlanda kl 23, vet inte hur jag ska orka hålla mig vaken. Jag är i en riktigt trött period, nu är jag både kvälls- och morgontrött. Förmiddagen har jag spenderat med excel och enkätsvar. Det har snöat här idag också, riktigt mycket men tyvärr så försvann det direkt. Hade varit skönt med lite snö så att det blir ljusare.

 På eftermiddagen åkte Doc och jag till Hökarängen för friträning. Vi åkte lokaltrafik, pendeltåg till centralen och sen tunnelbana. Doc är helt underbar att ha med sig, han är så lättsam. Han stressar absolut inte upp sig och kopplar av bra i alla miljöer. Friträningen var perfekt för Doc, nya hundar av olika raser och storlekar. Det kändes mer som en kurs än friträning, två instruktörer  på sex hundar som hade planerat övningar. Kändes väldigt billigt att betala 30kr (eller som jag 28kr) tycker jag. Vi tränade att gå slalom mellan de andra hundarna och hundmöten på alla möjliga olika sätt. Sist tog vi en liten gemensam promenad. Doc skötte sig ganska bra, han gjorde sina små utfall när han inte kunde hålla sig. Doc har fattat att det är bättre att söka kontakt med mig än att vara galen mot de andra hundarna.  Det var verkligen perfekt träning för Doc och jag tänker absolut åka dit fler gånger trots att det tog ganska lång tid.

Dalton har haft en ganska tråkig dag men så får det vara nån dag till för han rör sig inte bra. Skit trist men han verkar faktiskt inte så berörd av det än så långe.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Det låter kul med friträning, speciellt för 28 kronor. Lite extra bra sådär med lång resväg, det är ju träning det med. Jag gick ju (gratis) valpkurs med Loi på Gärdet när han var liten.



Hoppas att du lyckas hålla dig vaken nu då ;)

2008-11-16 @ 19:43:34
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Camilla & Chenin

Jag följer gärna med nästa gång du åker. Chenin behöver alltid träna hundmöten hon med ;)

2008-11-16 @ 20:22:10
URL: http://www.chenin.se
Postat av: Camilla & Chenin

Ja se vad lite experter kan göra. Gå in på flickr.com och sök efter Herbie18 så kan du se fler bilder ;)

2008-11-16 @ 21:25:42
URL: http://www.chenin.se
Postat av: Camilla & Chenin

Kul med Jakob också!

Läste du om äppelskrutten?

2008-11-16 @ 22:47:29
URL: http://www.chenin.se
Postat av: Riitta

Låter som både rolig och supernyttig träning med friträning! Den skulle Mollan och jag varit med på. Pendeltåg, tunnelbana och buss vet inte mina hundar vad det är för något. Utöver bil har Raffa bara åkt Finlands färjan ;)

/Kramis

2008-11-18 @ 08:06:11
URL: http://www.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0