Spår

Idag har vi varit och spårat med Camilla och Chenin. Vårt tidigare nya spårställe kryllade av orienterare och spår som ett bevakningsgäng lagt. Så då åkte vi vidare till ännu ett nytt ställe. Doc var först ut att gå sitt spår, vi skyndade lite med det då det var några orienteringsstationer i hans spår för att undvika alltför mycket folk i spåret. Det var lite klurigt med mycket människor som hade sprungit i skogen men Doc jobbade på bra. Stundtals var han lite ofokuserad då det sprang ganska mycket folk i skogen. Jag tänkte verkligen på att inte styra Doc även om jag visste att han var lite fel ute och jag tycker att jag klarade det ganska bra. Jag är glad över att ha coach Camilla med när vi spårar, hon har många kloka idéer och ser mycket som jag inte ser! Vi gick en apportstig innan spåret, Doc var inte särskilt intresserad av pinnarna så vi får ta och jobba mer på intresset för dem hemma som vi gjorde när han var mindre.  

Dalton fick två spår, ett superkort med Camilla som slut, för att väcka intresse och det andra spåret som Chenin gått tidigare. Dalton jobbade på bra i både spåren, han gick väldigt lugnt och noggrant för att hitta Chenins missade godisar. Är jätte nöjd med Daltons insats, min duktigast Balooba! Det är ganska synd om honom nu då han gjorde illa sig i torsdags och är lite halt nu. Inge kul alls men det är väl så det kommer att vara av och till med honom nu. När jag var med till Arninge som sällskap till Camilla frågade jag om jag hade kvar några simningar på mitt simkort. Jag hade för mig att jag hade kvar en gång men det visade sig att jag hade kvar två gånger med instruktör. Så jag ska ta och byta till tre gånger utan instruktör! Känns jätte bra, då kan jag simma nästan fram till jul.

Innen vi åkte hem tog jag en liten promenad med bara Doc. Vi busade och hade kul också mötte vi några hundar och Doc skötte sig exemplariskt. Jag såg att han stack efter en stig, jag ropade och blev lite arg när han inte kom och då vände han och kom också hade vi kalas! Sen såg jag att det kom ett par med en hund därifrån. Så KANSKE avstod Doc från att springa fram till en hund. Känns kanske lite för bra för att vara sant om jag ska vara ärlig. Men jag tänker tro att det var så! :D

Igår kväll var jag och killarna till Camilla och Hebbe och såg på Idol och fick min jacka tvättad. Tack Camilla för lånet av tvättmaskinen! Dalton tycker som vanligt att det är skitkul att hälsa på hos kompisar, han springer omkring som ett ouppfostrat barn och undersöker varje vrå i lägenheten. Men han lugnar ner sig när han har fått gå husesyn och låg och sov i hallen. Doc var lugnt och snäll och intresserad av Chenin som vanligt! Vi gick en promenad innan vi åkte hem, var inte så trevligt, Dalton såg en kanin i början av promenaden och var galen resten av promenaden (Dalton i ett nötskal!).


Spårläggare Camilla


Doc vid spårets början, måste bara titta på orienteraren innan han kan börja spåra


Avlämning av spårpinne, efter lite tjat  ;)


Klurig stigövergång


Chenin blir borstad, "spårning är bara sekundärt" som Camilla sa tidigare i höstas ;)







Kommentarer
Postat av: Lisa

Spår med orienterare i låter väldigt avancerat, duktig Doc!



Roligt med så mycket bilder också, Camilla måste ha en ny mössa?

2008-11-15 @ 17:26:10
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Vanessa & Singha

Jag är impad av att Doc är så duktig på att spåra!

Ha de bra!

2008-11-15 @ 19:38:48
URL: http://www.aussiebus.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0