Kurs, snö, bus och bildäck

I går var jag åskådare på en tävlingslydandskurs med Niina Svartberg. Niina var väldigt duktig och jag fick en del tips, bland annat om rutan, vittringsapportering och lite tips och atityd på tävling och att ge hunden de bästa förutsättningarna för tävling. Det var lite trist att alla var i ettan och ville ha hjälp med fot. Doc var med och var lite unghunsspökig och skällde åt de andra hundarna lite grann. Men vem kan klandra honom, det är ju inte så kul att bara stå och se på. Det var väldigt kallt och jag har legat och frusit hela natten, tills jag drömde en mardröm och var tvungen att springa för mitt liv, då blev jag varm.

Imorse har vi varit i Hagaparken, Doc var härligt galen och busig, det är så kul. Han bet mig rejält i rumpan när vi busade. Den är ju inte så lätt att missa haha! Dalton var också busig så jag fick springa lite så att han fick busa lite i koppel.  Doc hittad två hinkar och flippade ut totalt, sprang som en galning, han delade med sig (motvilligt) så Dalton fick en hink att förstöra. Innan vi gick hem fick killarna ligga en liten platsliggning. En hund gick förbi men Doc  låg snällt. Doc liggar ganska mycket plus på mötahundkontot trots att han stack iväg till en liten pudel, han kom tillbaka ganska snabbt, den såg inte så rolig ut. Vi mötte nämligen en golden hanne och ett dagis på en smal gångväg, det var väldigt trångt mellan hundarna men både Dalton och Doc skötte sig jätte bra, snacka om att jag blev förvånad! Dalton hatar Golden hannar och det hör till ovanligheterna att Doc sköter sig vid hundmöten. Fast det har blivit mycket bättre, nu är han oftast tyst. 

Kvällen har Jakob och jag spenderat på OKQ8 Bergshamra för att byta till vinterdäck. Det kändes som att allt tjorvade, vi fick byta plats tre gånger och fick inte lös framdäcken. Men nu är bilen tvättad både in- och utvändigt i alla fall. Det har snöat här idag och det är faktiskt kvar litegrann på marken.



Kommentarer
Postat av: Camilla & Chenin

Förstår att det var kallt brrr... Vad bra att Docan blivit så duktig, det löser sig ska du se!

Nu med all snö kanske du kan bo kvar i Stockholm ändå...

2008-11-20 @ 09:53:07
URL: http://www.chenin.se
Postat av: Riitta igen

Jag vill också lyssna på Niina Svartberg! Har bara hört gott om henne. Vad duktiga de är både Doc och Dalton! Hoppas att det håller i sig framöver. Övning ger ju färdighet.

/Trevlig helg! Kramisar från Baggebo

2008-11-22 @ 10:07:19
URL: http://www.kreivis.com
Postat av: Riitta igen

Tack snälla Anna :)

Mina hundar älskar också snö men vi har bara fått lite i puderform så det täcke inte ens gräset. Det är max en cm tockt eller ska man skriva tunt ;)

/Kramis Riitta

2008-11-23 @ 11:45:40
URL: http://www.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0