Träning och promenader

Paus i idogt exceltabellande då stack jag och grabbarna till Ursvik. Gick en promenad med Dalton med klövjeväskan som ännu en gång ramlade av (utan ansträgningar från Dalton). Måste fixa bättre förlägningsanordning. Doc fick ett lydnadspass, fritt följ, snabba lägganden och apport. Gick bra! Sen gick vi ner till ängarna där jag vallade en ruta och körde uppletande. Doc arbetar som ett litet bi i rutan! Jag hade lagt ut två grejer, den första hittade han efter lite letande, kom in för byteshandel med kampleksak (funkar jätte bra!). Vid andra skicket tvivlade han lite (hade ju redan hittat grejen?) men sen stack han ut och letade verkligen som en galning, men han hittade inte. Jag gick ut och gav honom synretning och skickade sen igen då gick det kalasbra. Doc gillar verkligen uppletande och jag tycker han är jätte duktig, så liten och springer ut jätte bra på djupet och letar verkligen ute i rutan, han ger inte upp i första taget. Nä, åter till excellande. Jakob har skolmöte och kommer hem sent så jag får hungra lite till innan middag...

Lite bilder på Ludde och Doc


Doc njuter när Ludde tvättar honom


Busa?


Jag vet inte riktigt vad de gör men jag tror inte att Ludde är snäll, han jamar argt och biter tag i Doc.
Doc tycker det är lite knasigt och mysigt och busigt samtidigt.

Kommentarer
Postat av: Camilla & Chenin

Ludde är konstig ;) Chenin får komma och sätta ner foten åt både kisse och valp!

2008-11-28 @ 09:30:40
URL: http://www.chenin.se
Postat av: Lisa

Gullig Ludde, och snäll Doc!



Vår Knutsen var ju väldigt bra kompis med Isak, tills en dag när Isak vaktade min säng (med mig i) och Knutsen fick sig ett tjuvnyp som han aldrig kunde förlåta. Sen fick de "normal" hund och katt-relation, typ ignorans. ;)

2008-11-28 @ 12:00:31
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Jenny

Hej! haha ja det var nog det, det är ett bra smeknamn tycker jag ;) Vad stor Doc har blivit sen jag såg honom sist, bushund. Daisy bad mig hälsa att hon saknar honom.. och Dalton! :)



Tack så mkt, du/ni får komma och hälsa på när ni kommer upp till jul!



Kramisar!

2008-11-28 @ 12:29:36
URL: http://jenkoo.blogg.se/
Postat av: Riitta m flock

Er kisse verkar ha samma hat-kärleksförållande med Dockan som Disa har med våra hundar ;)

Vill också passa på att önska er alla en trevlig och mysig 1:a advent!

/Kramis

2008-11-28 @ 15:53:41
URL: http://www.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0