En onsdag...

Sitter och klurar på lite uppsatsen, då kan jag passa på att uppdater här så kanske det har löst sig tills jag har skrivit klart ;)
I måndags var vi på klubben som vanligt. Jag var ganska tidigt och fick ett bra träningspass med Doc. Tränade lite på hundmöten sen, det gick självklart superbra. Vilket det alltid gör när man ska försöka rigga hundmöten, typiskt. Doc fick hoppa in i bilen och Dalton fick komma ut. Medan Camilla gick spår med Chenin fick Dalton ett träningspass, han var så taggad och gick så bra.  Sen fick han gå Chenins spår, det gick också jätte bra, Dalton jobbade på riktigt bra. Daltons pluskonto var så fullt att det rann över och han var tvungen att bli galen över vilt för att jämna ut lite mer. Jag var så jäkla förbannad, men det biter inte ett dugg på Dalton när det handlar om vilt. Jag tycker ändå att han lugnade ner sig ganska bra sen, han har ju ofta svårt att släppa sånt.

I morse har vi varit i Hagaparken. Vi träffade herren med cavaliererna. Passade på att träna hundmöte lös med Doc då jag vet att han och hans hundar är trevliga. Doc skötte sig jätte bra (först) vi lekte, han såg dem men stack inte utan fortsatte att leka. Men det slutade med att han sprang till dem tre gånger. De två första gångerna fick jag hämta honom. Men sista gången kom han tillbaka själv. Dalton var jätte duktig när jag tjorvade på med Doc, stod och väntade där han skulle. Guld värt i sånna situationer! Vi mötte ganska många hundar i dag (då Doc var i koppel) och Doc skötte sig bra förutom de två hundarna som busade men det är ju så orättvist så jag förstår honom :) Killarna skötte sig jätte bra idag, gick bra i koppel både till och från Hagaparken.


Dalton letar godis i Hagaparken

Haha! Ludde håller på att attackera Doc när han ligger och sover, han trampar och tuggar! Doc ser ut att tycka att det är skönt faktiskt. Ludde har en del att ta igen på Doc! Doc har varit mycket lugnare med Ludde (och allmänt inomhus) på sistone och jag tror faktiskt att Ludde tycker det är lite trist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0