Varning för maratoninlägg!

Det är längesen jag uppdaterade nu men tiden har inte riktigt räckt till och lusten har inte varit alltför stor att göra det heller. Vad har vi pysslat med i veckan då?

På söndag var Jakob och jag och gick till Gröna stugan där vi (efter en ganska lång väntan) fikade med Camilla, Herbert och några vänner till dem, trevligt! Dalton och Doc fick en del passivitetesträning vilket de klarade galant. Det borde vara en mänsklig rättighet att någon gång i sitt liv få smaka äppelpajen på Gröna stugan, gudomligt god!
På måndag var det måndagsträning som vanligt, fast den här måndagen blev det inte så mycket träning, för det första var jag sen och för det andra skulle Jakob ta bilen till Bromma och träna där och sedan komma och hämta mig. Vilket innebär att jag måste vara på klubben i två timmar och det var jätte kallt och alla var på väg hem för att se Idol så istället för att stanna och träna så åkte vi hem till Camilla och såg Idol. Grabbarna skötte sig bra och stal inge mat eller förstörde nåt! Doc var till och med duktig och rengjorde mattan med rester av kattbajs på. Chenin tyckte inte det var jätte kul att Doc skulle vara i hennes vardagsrum så några onda blickar blev det.

Jag har börjat en kurs nu så nu får killarna vara ensamma några timmar varje dag och det går jätte bra, Doc har slutat sitta och trycka mot dörren när jag lämnar honom och det känns bra i mattehjärtat. Han ligger lugnt och ser på när jag klär på mig. Innan jag lämnar dem så går vi morgonpromenad i Hagaparken. Doc springer lös hela tiden och sköter sig exemplariskt. Han springer inte fram till andra människor även om de springer och han bryr sig inte om alla cyklar som far förbi i en fasande fart. I går såg han en hund och sprang inte fram, lycka! I och för sig så var hunden ganska långt bort men jag var nästan säker på att han skulle sticka dit.

I onsdags var vi och tränade med Malin och Robin. För att vara få så effektiv träning som möjligt (och spara på mina nerver) så fick Dalton sitta i bilen när jag tränade med Doc och tvärtom. Dalton var super taggad av att sitta i bilen och vänta på sin tur. Han hoppade jämfota när jag hämtade honom. Han gick bra men skällde och pep som en galning. Jag har inte bestämt mig hur jag ska göra med tävlingen i november, prestationsAnna vill ställa upp men jag vill inte pressa Daltons kropp för mycket. Lutar mot att det inte blir någon tävling för oss :(
Doc var duktig och sprang inte fram till någon annan hund på plan trots att det var många nya hundar som busade i närheten.

Ikväll har Doc fått bada (efter alla kommentarer om kiss av Camilla), de var inte alls populärt. Doc stod stel som en pinne och såg bedrövlig ut. Dalton stod lycklig och såg på. Han hade också behövt bada efter att Doc kissade på hans huvud idag men jag orkade inte, det får bli nästa gång Doc kissar på honom. Doc's rumpa är super fluffig nu :D


Kom och rädda mig någon!


Dalton är sjukt skadeglad!


Kommentarer
Postat av: Camilla & Chenin

Kiss-grabbar!!!

2008-10-03 @ 22:33:49
URL: http://www.chenin.se
Postat av: Lisa

Kort på fluffig rumpa önskas! ;)

Maratoninlägg gillar vi!

2008-10-03 @ 23:02:46
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Riitta

Här lyser flitens lampa med träning. Ni är superduktiga!

Håller med Lisa! Kort på fluffig rumpa vill jag se :)

/Kramis

2008-10-03 @ 23:31:25
URL: http://www.kreivis.com
Postat av: Anna och den fluffiga rumpan

Jag förstår efterfrågan på fluffrumpan (den var riktigt rolig!). Men den var inte så lätt att fånga. Då man efter bad alltid måste få tokryck och springa allt vad man orkar genom hela lägenheten och attackera alla som vistas i den ;)

2008-10-04 @ 09:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0