Blött i spårskogen

I dag har Camilla och jag trotsat vädergudarna och gett oss ut i skogen. Sist vi var och spårade hittade vi ett nytt område som vi inte sett tidigare, mycket fin mark att spåra på. Vi var lite uppspelta över det och var "tvugna" att fara och spåra trots vädret. Det regnade konstant och vi blev snabbt blöta och kalla. Men tur att vi for för hundarna spårade jätte bra. Doc jobbade på som bara den, det var inte så lätt för honom men han kämpade på riktigt bra. Dalton var riktigt taggade och motiverad och han jobbade hela spåret! Camilla hade använt alla snitslar i Doc's spår så jag hade inte många snitslar att lita på utan jag fick låta Dalton fixa det helt själv och jag tror det är bra för hans självförtroende att han får känna att han klarar det själv. Camilla hade lagt sig i slutet den här gången också och det verkar ju göra susen! Mina duktiga spårkillar! Jag hade lagt ett spår till Chenin som var ca 200meter, fullt med godis, en spetsvinkel och "vanliga" vinklar, de klarade Chenin galant (som vanligt).


Dalton spårar i Lansjärv i somras.

Kommentarer
Postat av: Camilla & Chenin

Apropå inte för dåliga bilder i bloggen eller...

2008-10-06 @ 09:31:54
URL: http://www.chenin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0