Effektiv träning

I kväll har Dalton, Doc och jag varit på klubben. Det var skotträning på klubben och vi gick lite närmare än vi brukar, vi busade medans de sköt och det gick  bra. Första skotten kollade Doc snabbt vad det var och sen reagerade han inte alls. Sen gick vi upp på plan och tränade. Det var bara vi på plan och det var ganska skönt att kunna springa och busa över hela plan. Vi tränade snabba lägganden med boll och Doc fattade snabbt hur man skulle göra. Vi tränade lite apport också och det gick bra. Testade även att hoppa över hindret och det var inga konstigheter. Ett effektivt och bra träningspass tycker jag att det blev (brukar väl bli det när man inte har någon att surra eller drick kaffe med). På parkeringen tränade vi hundmöten med en kvinna med en boxer, Doc har ju ganska svårt att hålla tyst när vi möter andra hundar men det gick bra nu. Det är ju lite lättare när jag bara har en kille att hålla reda på. Sen fick Doc hoppa in i bilen och Dalton och jag tog en promenad i skogen. Jag ville inte träna med Dalton idag då han gjorde illa sig igår så han ska få ta det lite lugnare nån dag till.

Igår gjorde Doc första buset när han var hemma ensam, han hade tuggat sönder plastgrejen som man har i mikon. Jag tror att det var lite teamwork mellan grabbarna. Skulle tro att det är Dalton som tagit ner den från bänken för att  slicka bort havregrynsgröten och sen tog Doc över. Doc är en riktig mattjuv! Man får verkligen hålla koll, idag så smakade han lite lax från spisen. Buse!


På skidtur i Luleå 2006.

Kommentarer
Postat av: Riitta

Det verkar sannerligen som om du har fullt upp med dina busiga men charmiga grabbar :) Roligt att läsa om er lydnadsträning oxå.

/Kramis

2008-10-09 @ 11:44:05
URL: http://www.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0