Mormor är snart här!

I kväll kommer Dalton,Doc och Puddings mormor hit (kan inte låta bli att kalla henne mormor, hon gillar inte riktigt att vara mormor till tre lurviga!) Dalton kommer att bli helt galen!!! Helgen kommer nog inte bestå av hundaktiviteter som i vanliga fall utan det blir nog mer shopping, bio och god mat. Självklart ska jag motionera mamma i helgen, killarna måste ju få sin dagliga dos.


Pappa och Dalton i Lansjärv

Veckan har varit ganska lugn på hundfronten, i måndags var jag på klubben. Började regna när vi klev ut ur bilen och slutade när vi klev in igen. Inte så mycket träning där inte, men lite skogspromenad. Jag fick avstå skotträningen igår då det var mycket annat som behövdes göras. Doc fick ett träningspass här hemma istället.  Annars har vi gått våra dagliga morgonpromenader i Hagaparken. Doc har hittat två nya kompisar, två spaniel herrar. Jag tyckte Doc var lite långt ifrån Dalton och mig så vi gömde oss, fick vänta ovanligt länge så jag kollade efter Doc, då hade han hittat några andra att göra följeslag med. Den "nya hussen" var väldigt trevlig och jag tror faktiskt att han tyckte det var trevligt att Doc kom och hälsade, han tyckte Doc var väldigt vacker. Jag bad om ursäkt men det tyckte inte han behövdes, snäll! När Dalton var ung och for fram till folk och hundar fick jag nästan alltid utskällning, lite annan attityd när Doc far fram då de flesta blir glada.

Vi kom nyss från en skogspromenad i Ursvik. Doc gjorde två avstickare. Den första till en golden hane. Doc var duktig och kom tillbaka när jag ropade men tyckte säga till golden hanen "kom och lek med min storebror också", Dalton och den spände sig lite åt varandra på håll och sen sprang den tillbaka till sin matte.  Vid klubben stack Doc iväg efter nåt som jag trodde var rådjur då Dalton också blev galen men det var några schäfrar som busade. Så jag vet inte varför Dalton blev knäpp, kanske var rådjur också, troligt? Nä, kanske inte men vi säger så.


Kommentarer
Postat av: Riitta

Vad kul med "mormor" på besök! Vår "mormor" muttrar också lite om att var det till lurviga fyrbeningar ;)

Trevlig helg!/Kramis

2008-10-17 @ 11:50:31
URL: http://www.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0