Spår


Bästaste Balooban!

Idag har vi varit och spårat med Camilla och Chenin i Kista. Mitt i allt efter vägen såg vi Lisa och Loi som var där och spårade med ett gäng kelpiesar. Efter spårläggande och prat och godis i Camillas bagage med en absolut icke tiggande Chenin så var det dags för spåren. Först ut idag var Dalton som spårade så j*vla bra! Istället för att krokna mer och mer så blev Dalton mer och mer taggad och jobbade så bra i hela spåret.  Mot slutet (där Camilla satt) orkade jag knappt hålla emot i linan. Jag blir så himla glad när han spårar så här bra! Min bästa finaste kille!

Sen var det Doc's tur. Han spårade bra och jobbade på bra, trassalde till det vid en vinkel där jag inte direkt hjälpte honom (nu var jag stjälparen, Dalton och Doc går under det gemensamma namnet stjälparna hemma hos oss). Jag måste sluta vara ett kontrollfreak (till Jakob: jag menar i spåret) och låta Doc jobba själv och inte hålla emot när jag vet att det kommer en pinne eller han inte går helt rätt. Bra med en Camilla som kommenterar när jag gör det! Vid första pinnen fick Doc leta en del och till slut hittade han den, kul att se att han inte gav upp. Jag är väldigt nöjd med grabbarnas spårinsatser idag, känns lite tjatigt nu när de skött sig så bra på sistone. Men inte tänker jag sluta skryta för det ;)


Stjälparna fick träna på att inte hoppa ut ur bilen utan lov, vilket har blivit lite av en ovana. (Kolla vad stor Doc ser ut!) Hoppas mamma och pappa inte ser hur smutsig bilen är! Det är bara där bak, annars är den helt fläckfri pappa ;)




Chenin spårade bra idag och hittade många godisbitar



Chenin är finast i sitt back on track tecke


Kommentarer
Postat av: Lisa

Duktiga grabbar! Nog blev jag lite förvånad när jag såg er där i skogen, men å andra sidan kunde jag räknat ut det med tanke på att Camilla sa att ni skulle ut å spåra.



Jag har kommit fram till att Solna/Kista inte är våra spårtrakter, det är bara där spåren går dåligt. ;)

2008-10-12 @ 14:01:51
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Riitta

Kul att med ännu en lyckad spårdag för alla hundarna :) Nej, du får inte sluta att skryta hur ska jag då få veta hur det går för er ;)

Sköt om er!/Kramis

2008-10-12 @ 17:42:40
URL: http://www.kreivis.com
Postat av: Malin & Freja

Hej svej! Så himla imponerad av grabbarna Stjälp! Och sicken jätteaussie det satt där i bilen på fotot! ;) Såklart att det blir en skitig bil med två så aktiva spårkillar! Det är väl bara att stå ut...?



Mvh M&F

2008-10-12 @ 18:36:46
URL: http://freja.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0