Spår

Idag har killarna och jag varit och spårat. Dalton fick ett kort spår med en påse korv som slut. Han var lite ofokuserad i spåret men motivationen tyckte jag var bra. Stundtals spårade han riktigt bra. Doc fick ett spår på ca 200 meter och med två pinnar. Innan spåret fick Doc en apportstig med fem pinnar som gick jätte bra! Doc som alltid brukar vara så fokuserad och spåra noggrannt spårade inte alls som han brukar, han slog en del och var lite ofokuserad. En man med en schäfer hade gått i området men det tycker jag att han brukar klara av bättre. Doc är i en period nu då han är lite splittrad och vi tappat en del kontakt. I måndags på klubben var det väldigt tydligt. Han är så nyfiken på allt annat och bara måste hålla koll på vad de pratar om vid sidan av plan och varför schäfern gnäller. Det är inte lätt att gå från att vara en bebis till att bli en man! Då kan man ju inte heller alltid prestera på topp.  Vi ska ta och göra kontakt övningar så att lillkillen vet vad han ska hålla koll på för att det ska hända roliga grejer.

Imorse har Doc agerat dokumentförstörare med vår pappersinsamling (igen!). Dalton är inte sen att haka på, han vet att han inte får hämta det själv men det gör ju Doc så det är bara att förstöra på. Fattar inte vad som är så roligt med att finfördela kartong  och papper över hela vardagsrummet, inte särskilt kul att gå och plocka upp allt i alla fall.

Riitta har utsett min och killarnas blogg till en av hennes hjärtebloggar. Gulliga hon! Så nu antar jag att jag ska utse några bloggar som jag gillar. Klurigt...
Men dessa har jag kommit fram till (inga genomtänkta motiveringar bara ord):
Malin och Moas blogg - De roligaste busbilderna och de "fulaste" bilderna på Moa. ;)
Camilla och Chenin - Utförliga rapporter om allt från Idol och krogäventyr till Chenuskans äventyr i spårskogen.
Lisa, Loi och Eskil - Hög blogg frekvens om Ligisten Lois upptåg och  prickiga farbrorn Eskil, fina bilder pryder bloggen.
Madde, Billy och Ville - En blogg om Doc's prickiga bror Billy. Lika prickiga med ändå så olika.
Sanna, Misty och Elton - Doc's syster Misty och hennes flock. Alltid roligt att följa släkten!
Malin och Freja  - En blogg om Doc's busiga syster Freja. Kan knappt läsa rubriken utan att skratta!
Riitta, Raffa, Zorba och Molly - En blogg om Doc's mamma och halv syskon. När Doc fortfarande bodde i Baggebo var jag ständigt inne på bloggen för att läsa och se på de många fina bilderna på vår underbara Docka och hans syskon. Är fortfarande in och läser  och ser på fina bilder (gamla som nya) ofta.

Kommentarer
Postat av: Riitta

Tackeli tack, till gulliga er :) Men men jag antar inte utmaningen en gång till för det hade blivit samma resultat igen och då hade du också fått göra om den ;)

/Kramis

2008-10-29 @ 16:59:43
URL: http://www.kreivis.com
Postat av: Riitta igen

Doc kan nog få en deltidsanställning på Södra som flistugg ;) Tänk vad bra om han tjänar ihop själv till sitt uppehälle :) /Kramis

2008-10-29 @ 17:10:21
URL: http://www.kreivis.com
Postat av: Lisa

Det där med lite tappad kontakt känns igen, så kan Loi vara lite till och från fortfarande. Helt plötsligt så känner man på en promenad att budskapen inte riktigt går fram, att han som egentligen är nära befinner sig mil bort. Men så, nästa dag (eller veckan därpå) är det gamla vanliga söta ligisten på plats igen. ;)



Tack för utmärkelsen!

2008-10-29 @ 18:01:28
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Sabine

Oj vilken fin kille Doc e..:)Såg även längre ner att han har likadant halsband som min lilla tös.Det med huskys på..:)

2008-10-29 @ 23:32:37
URL: http://sabine.bloggagratis.se
Postat av: Camilla & Chenin

Tack mina vänner!

2008-10-30 @ 17:17:23
URL: http://www.chenin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0