Tisdag


Dalton och Doc på vår sommarstugetomt. Om några år står det en fin liten vit stuga i bakgrunden.

I går var vi på klubben och tränade lite. Började med att träna att Chenin inte skulle muttra till Doc. Camilla klappade Doc och gav honom godis och Chenin skulle vara tyst, gick snabbt framåt. Men då blev Camilla och Chenin mycket intressanta för Doc så när han var lös och vi skulle träna  var han väldigt fokuserade på dem och till slut sprang han till dem och Chenin gav honom en liten snyting. Doc fattade inte riktigt vad som hände och Chenin är fortfarande lika intressant.

Camilla var min coach och fick stå och se på när jag tränade med Doc och kommentera knasiga saker jag gör. Alltid bra att ha någon som kommenterar, man gör så mycket små saker som man själv inte tänker på. Tyvärr var Doc väldigt ofokuserad så det blev inte så mycket träning, istället busade vi en massa och det var kul. Doc hittade en boll förra veckan som han bara älskar.  Jag tror att okoncentrationen till viss del beror på att Doc börjar bli unghund med allt vad det innebär. Jag har märkt att Dalton har blivit lite hårdare mot Doc och inte låter han göra vad som helst som tidigare. Plus att jag tycker att Doc inte är lika fokuserad på mig på promenaderna utan nosar en del. I dag på morgonpromenaden i Hagaparken fick jag hämta honom två gånger, har jag aldrig behövt göra tidigare på grund av en luktfläck. Doc är väldigt duktig när man har honom lös men igår i Hagaparken (igen) så stack han iväg, han skulle spåra ikapp (nej, han jagar inte utan spårar) en joggare och kom inte tillbaka när jag ropade. Slutade med att jag fick söka honom och hittade honom när han höll på att trakassera en liten försynt tollartik. Jag bad om ursäkt, mannen var väldigt förstående och skrattade åt Doc. Vi mötte dem igen på promenaden, då ville inte tiken passera Doc. Haha! Stackars lilla tjej! Doc har inte lärt sig att ett nej alltid är ett nej utan tycker att man kan tjata lite så kanske dom ger efter.

Dalton fick ont i sin höft idag, stod på tre ben och rör sig dåligt nu :(  Vi var ute vid vårt hus för att Doc  skulle kissa snabbt, Doc retade Dalton och sprang runt honom och tillslut skulle Dalton ta honom och då var "olyckan" framme. Så dumt av mig att ta med Dalton, jag vet ju att Doc brukar göra så och att Dalton svara som han gjorde. Nä, nu måste jag ta tag i mitt plugg och läsa 7 vetenskapliga artiklar, kul!

Kommentarer
Postat av: Malin & Freja

Hej svej!



Jaja, de är ju fortfarande valpar! Tur är väl det, kul med träning iaf! Och kul att läsa om det...



Mvh Malin & Freja

2008-10-07 @ 21:00:05
URL: http://freja.kreivis.com
Postat av: Camilla & Chenin

Nej men stackars Dalton!!! Usch och fy.



Lite bättre bilder idag ser jag. Så du menar att allt man behöver ha är typ en lina som kan se ut som en spårlina sen är det bara att slänga upp det i bloggen?

2008-10-08 @ 08:43:39
URL: http://www.chenin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0