Vallning

I söndags styrde Camilla och jag kosan mot Skärblacka. Trots nåt extra stopp och en lite sen Camilla var vi först på plats.  Camilla tyckte det var en unik känsla och jag med på ett sätt; att vara lagom tidig. Annars är jag den som är mellan en halv- en timme för tidig. Vi kompletterar varandra bra. När vi kom fram rastade vi hundarna och sedan blev det samling under tak för att komma undan regnet. Sedan bar det av ner till fållan, först ut var hundarna som hade testat tidigare. Det var väldigt spännande att se de olika hundarna och efter lite coachning av Camilla såg jag skillnader i de olika stilarna som hundarna vallade på. En liten familje fotografering (alla utom Freja) hann vi också med, det var inte det enklaste då Doc och Billy var alldeles tokiga i varandra. Men efter många om och men tror jag vi fick alla att sitta/ligga bredvid varandra, pust. Det var verkligen ett kärt återseende mellan bröderna bus! De var helt galna i varandra! Billy hade MYCKET mer päls än Doc och såg lite mer vuxen. De var så lika men ändå så olika, våra prickiga killar. Misty var super söt och man kunde verkligen se att det var hon som var syrran av dem tre. Sen var det legendernas tur, Doc var sist ut. Jag var lite nervös, jag har inga kunskaper om vallning och hade ingen aning om vad jag skulle göra. Men det kändes bra när vi var inne i fållan, Nina sa hela tiden hur jag skulle göra och hur jag skulle gå. Nina sa fina ord om Doc efteråt, att han höll koncentration på både mig och fåren och var balaserad men att han ville bestämma hur vi skulle gå (var det jag kom ihåg). Jag tyckte det var jätte roligt och fick verkligen mersmak! Jag hoppas att vi ska kunna valla fler  gånger! Sammanfattningsvis var det en jätte rolig dag, med mycket trevligt sällskap!

Ett stort Tack till Riitta som fixade valldagen!

Här kommer lite bilder, tyvärr blev det inte så många bilder och många av dem blev dåliga...


Kreivi's Legend Billy the kid


Billy i fållan
Alla bilder på mig och Doc har Sanna tagit. Tack!


Doc och jag i fållan










Jennifer och  Molly - Kreivi's Pirate Jane de Belleville


Doc's fina pappa Robby - Crofter Holding's Leyenda Viva



Kommentarer
Postat av: Sanna och Misty

Jätte kul att få träffa dig och Doc. Hoppas att du tycker bilderna blev okej, inte det lättaste väder att fotografera i;)Ha det gott så hoppas jag att vi ses snart igen kram

2008-10-28 @ 17:17:54
URL: http://misty.kreivis.com
Postat av: Lisa

Nu hoppas jag att ni hänger med på lite vallningsgrejer framöver ;)

2008-10-28 @ 17:53:48
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Riitta & Jennifer

Kul med lite bilder här också! Doc, Billy och Misty var jätte duktiga hos fåren :) Så himla kul att få se nästan hela kullen samtidigt igen. Jag hoppas på att få se hela kullen på deras MH nästa år. Längtar så, men det är ju lååååång tid kvar.

/Kramis

2008-10-28 @ 18:25:52
URL: http://www.kreivis.com
Postat av: Linda

Tack så mycket. Visst är det roligt, vi hoppas som Lisa, att vi får ser er på flera vallningsevents framåt. Till sommaren får ni gärna besöka våran hage, hih.



Kram Linda

2008-10-28 @ 19:52:47
URL: http://elsabella.webb.se
Postat av: Camilla & Chenin

Njae, hon hade liksom backat ifrån och stod och titta på mig och påsen.



Tack vare några extra stopp och en sen Camilla var vi inte mer än en halvtimme tidiga ;)



Vet inte om vi ska kalla det valla när man gått runt i en fålla med hunden i koppel. Nästa gång kräver jag att Doc är lös ;)

2008-10-29 @ 09:26:57
URL: http://www.chenin.se
Postat av: Emelie

Hi hi, du gillar merlehundar du. Är det bara merlehundarna som har fastnat på foto? ;-)

2008-10-29 @ 10:00:30
URL: http://www.mivinnas.se
Postat av: Riitta

Du är utsedd till att vara en av mina 7 hjärte-bloggar :)

/Kramis

2008-10-29 @ 11:32:23
URL: http://www.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0