Dec. 29, 2009

När bloggen legat vilande ett tag är det alltid jobbigt att sätta sig och skriva igen. Mycket som har hänt men svårt att få ner det. Vi har firat Jul hos min Mormor som mådde bättre än på länge, var så pigg och glad! Bara det en underbar julklapp! Höjde stämningen för alla i sällskapet. Vi åt god mat, fikade gott och öppnade fina paket. Jag fick lite kläder bland annat en jätte fin rutig skjortklänning och en efterlängtad "wavemaker" som jag önskade redan i födelsedagspresent men då var det slut överallt. På juldagen kom min bror, flickvän och Moa och Maja. Vi åt gott igen och öppnade julklappar, Moa och Maja öppnade många! Jag fick en så fin present av Moa, finaste tjejen! Kvällen spenderade jag först med Jakobs familj, sedan i goda vännerslag och sist dansade jag in till småtimmarna, kul!

Dalton och Doc har också fått julklappar. Dalton fick ett enormt ben som han tuggade på så att det blödde från mummen. Doc mjukisdjur, en skunk och en krokodil med bebis (ICA-djuret). Båda klapparna föll killarna i smaken. Vi har promenerat en massa i snön, mycket frihet för killarna. resulterade i hälta för Dalton. Skar nåt så fruktansvärt i hjärtat när han inte ville ställa sig upp på söndagkväll.

Har sparkat med Doc några gånger och poletten börjar trilla ner, sist drog han i ljusets hastighet tills han blev trött och fjantsprang resten av biten. Men han vill absolut inte dra i björkisselen, han tycker den är jätte obehaglig. Förstår inte, tycker den sitter bra på honom. Säkert en vanesak.  Tränar lite lydnad också, mamma och pappas parkering är en utmärkt liten lydnadsplan, bara kylan som sätter lite käppar i hjulet. Nu ikväll är det -25 grader ute, brrr! Gårdagskvällen var strömmen borta i fyra timmar (!!!), inte så mysigt, för att ytterligare förgylla kvällen försvann även vattnet och var borta i morse också, men är nu tillbaka. Så är livet i glesbygden...

Nu ska jag försöka läsa lite, tillbaka till verkligheten och tentaplugg. Tyvärr...



Vännen E´s lilla dotter och jag myser


Vår julgran som Moa klätt


Mamma och Mormor


Kommentarer
Postat av: din sämre hälft

Låter som du har kul på semestern =)

2009-12-29 @ 21:35:03
Postat av: samma

ps. glöm inte att ta med bilden jag skulle få!

2009-12-29 @ 21:41:43
Postat av: Camilla, Chenin & Choice

Åh vad mysigt, men kallt!



Usch, det skar lite i hjärtat på mig med när jag läste att Dalton inte kunde resa sig :( Man vet ju att det går över när de kommit igång men ändå...

2009-12-30 @ 09:52:25
URL: http://www.chenin.se
Postat av: Anna

Nane, du kommer aldrig att få se bilden igen!!!

Puss puss

2009-12-30 @ 14:02:38
URL: http://www.dalton-doc.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0