Hund2009

Igår satt Doc och jag i aussiemontern på hund2009 tillsammans med Lisa, Linda, Elin, Modja och Vinna. Det var en trevlig men lång dag. Doc njöt av att bli klappad av förbipasserande i 7 timmar men kämpade med två tjejer som luktade så himla gott. Doc blev förvisad till en sida och brudarna till en annan, var lugnast så. Fick tjata en del men jag tycker ändå att det gick bra. Jag känner mig väldigt nöjd med Doc i mässituationen och i montern. Han är så stabil, glad och nyfiken men aldrig stressad. Han är väldigt social (i mina ögon i alla fall), mös när han blev klappad även den 7e timmen men visst blev hälsningarna lite mer lugna under dagen i takt med en tröttare Doc. Första timmarna höll staketet på att vicka några gånger. Doc och jag gick även i rasparaden, förväntade mig ryck och slit i kopplet men Doc gick lugnt och fint (trots att han skulle gå på höger sidan, förvirrande för mig!) men kunde inte riktigt sitta fint på ledet då han insisterade på att hälsa på collietiken bredvid, så jag fick skämmas lite, busprick :) Annars skötte han sig väldigt mycket bra bland en massa hundar. Shoppade lite också en ny klotång då den gamla är för slö för Daltons hårda klor, en mjukispingvin till Doc, en massa klickers med armband och en ny långlina. I lördags gjorde nämligen vår långlina sitt när en dobermann sprang efter en boll i Hagaparken, mer kanske jag inte behöver skriva... Blev besviken, trodde vi hade kommit längre med hundmöten men det är bara att fortsätta jobba.
Har träningsvärk i armarna idag efter att ha kånkat hem på gratisfoder som Linda fick tag på som vi alla delade på utifrån bärförmåga. Kanske borde börja på gym? Men det är så mycket trevligare att få motion och samtidigt frisk luft och nöjda killar på köpet.

Kommentarer
Postat av: Riitta

Duktigaste finaste Pricken!

Här snöar det lite lätt :)

/Kram

2009-12-15 @ 10:16:05
URL: http://www.kreivis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0