Slående likheter?

Idag började killarna och jag dagen med en drygt en och en halvtimmes snöpuls med Pernilla och Nova. Doc och Nova busade som galningar trots att Nova hellre velat leka med Dalton. Hon gillar verkligen honom. Pernilla och jag underskattade längden av promenaden i kombination av snödjupet och sista biten gick långsamt framåt med tunga ben. Får se hur Dalton mår imorgon, misstänker att det kanske blev för mycket av det goda trots att han inte visade nånting idag. 

Doc och jag har även hunnit med ett litet lydnadspass. Frittfölj som var riktig fint, väldigt bra position. Doc har en tendens att komma för långt fram men idag var det riktigt bra. Rutan, har tränat med små koner men nu fått stora av Malin (Tack igen), de två första gångerna med dem sprang Doc bara ut och hämtade koner men nu pillade han inte på dem en enda gång. Inkallning med ställande gick också bra, galopp alla sträckor! Ja, ett väldigt lyckat pass med andra ord. Vi har haft ett litet ofrivilligt träningsuppehåll som verkar ha gjort gott. 

Konversation igår:
Jag: Brittany Murphy har dött. Hon som Jakob tycker jag är lik.
Mamma: Har Eddie Murphy dött?
Jag: Tycker du jag är lik honom!?
Min mamma är roligast!


Igår var jag fasligt stolt då Moa på Julavslutningen läste en rad så högt och så tydligt! Stora tjejen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0