Tillbaka

Äntligen tillbaka i internetvärlden. Både Jakobs och min dator vägrade starta i lördags. När man är utan dator förstår man hur mycket tid som spenderas vid den. Men hinner med så mycket mer utan! Förra helgen var vi och vallade hos Ingrid i Bro. Kändes bra, måste börja jobba på Doc´s avstånd till fåren, alldeles för nära. Jag är verkligen nöjd med Doc i vallningen, han är lyhörd, snäll och modig. Vi har hunnit med spår, lydnadsträning och springning. Lydnadsträningen känns väldigt rolig och har gått så bra på sistone, spåren har också varit bra. Speciellt Dalton har spårat bra och trappspåren har gett resultat  på Doc´s arbete i vinklar. Har som mål att springa 1,5mil i veckan, förra veckan lyckades vi och idag har Doc och jag sprungit femman i Ursvik. Doc var jobbig och därmed även springningen, ryck och slit. Så nej Camilla Choice behövs inte ;) Doc fortsatte att förgylla min vardag är vi kom hem på gatan. Möter skällig terrier, Dalton mullrar (skithund nr 1) och Doc går på Dalton (skithund nr 2). Nolltolerans mot sånna dumheter så jag får ett raseriutbrott och skrämmer förmodligen livet ur gamla farbrorn med sin lilla terrier. Doc läste nog vad jag skrev om honom för nu kom han och la sitt fina huvud i min famn och tittar på mig med sina blåa ögon, älskade prick!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Fotade ni inget på vallningen? Skärpning ;)

2009-12-01 @ 21:42:06
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Sofie

Härligt att du är tillbaka, men jag tycker ändå att då höll ut länge. Vet inte om jag hade klarat det... ;)

2009-12-02 @ 07:07:26
URL: http://aussiemonster.se
Postat av: åsah

wow! vad duktiga ni är som springer så långt! och tränar en massa.. själv så har jag inte tränat mkt alls... jaja.. det är iallafall rätt skönt att sätta fast hundarna i midjan när man springer, om dom har sele på sig.. fast det kanske du redan gör?

Ha det bra!

2009-12-02 @ 09:29:22
URL: http://vazyaila.wordpress.com
Postat av: Emelie

Tack :-)



Så duktigt du håller i med springningen. Själv höll jag ut ungefär 2 gånger när jag skulle börja springa (för typ 10 år sedan). Jag tycker att det är så vaaansinnigt tråkigt! Synd bara att det ska vara så nyttigt..

2009-12-04 @ 09:57:39
URL: http://www.mivinnas.se
Postat av: Camilla, Chenin & Choice

Glömde skriva om det viktigaste :)



Var är vallbilderna?



Kram

2009-12-04 @ 10:05:18
URL: http://www.chenin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0