Vallning och lycka

Igår åkte Sofie, Johan, Tristan, Doc och jag med Camilla och Choice för vallkurs med Gunnar tillsammans med Florence och Milton, Linda och Modja och Sofie och Jackson. Trots att vädergudarna inte var med oss och jag var blöt hel och hållen så var det en väldigt trevlig dag. Jag känner mig nöjd över Doc´s insatser under dagen. Första passet i koppel i fållan var Doc lite mer taggad än han varit de senaste gångerna men de andra passen var han lugnare. Sammanlagt gick Doc och jag fyra pass, tre i fålla och ett på fält. Jag är nöjd över Doc´s insatser, tycker han är en bra vallhund. Han är fokuserad, samlar fåren bra, modig och snäll. Det vi ska jobba på härnäst är tempot som ska ner, ett fungerande stanna och ligg och att Doc ska ta ut avståndet till fåren.
Ikväll har Doc och jag varit och sprungit. Det var tungt att ta sig ut, mörkt och regnigt men det är så skönt nu efteråt. Doc travade jättebra alla 5km, ingen passgång och inget drag. Jag har alltid tyckt att det är så mysigt att ta en lugn promenad efter att man sprungit men det är ingenting som killarna varit med på. Dalton brukar ha taggat i bilen och Doc vara uppe i varv efter springningen. MEN plötsligt händer det. Idag gick vi en nedvarvningspromenad på 25min, lugna killar och två slaka koppel hela promenaden. Lycka!!!


Mina finaste killar!

Kommentarer
Postat av: Sanna Elton och Misty

Å va sotis jag blir! vill också komma igång med vallningen:) kul att Doc går så bra!var på ett ställe i dag som har får och spanade in möjligheterna att få komma dit och valla lite:)Gött med en lite löp tur måste ta tag i den biten mest för egen del, har legat lite på latsidan och snart vankas ju en del julmat och lussebullat kram

2009-12-06 @ 22:06:26
URL: http://nosvis.se
Postat av: Linda

Det var så roligt att träffas igår, en riktigt bra lördag. Trotts vädret;)



Kram

2009-12-06 @ 22:22:53
URL: http://elsabella.webb.se
Postat av: Lisa

Synd det där med vädret igår, men annars låter det ju som om ni hade en toppendag igår!!



avis så det räcker på de där slaka kopplen! Hur lyckas du?! ;) (tur att sheltiesen bara väger 3 kilo!)

2009-12-07 @ 00:13:09
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Sofie

Ojojoj, vad vi skryter här då ;) Den dagen Tristan går bra i koppel kommer jag tro att han är sjuk...!



Tycker redan att det var för länge sedan vi vallade... Är riktigt sugen nu :)

2009-12-07 @ 06:26:32
URL: http://aussiemonster.se
Postat av: Sofie&Jackson

En väldigt trevlig dag, men vädret kunde ju som sagt varit bättre! ;)

Skönt med slaka koppel, även om min lilla räv fortfarande är liten i storleken så drar han som en hel draghund!:P Vilka sötnosar du har :)

2009-12-07 @ 12:01:30
URL: http://sofiekans.blogg.se/
Postat av: Karin&Co

Hejsan,

Kul att läsa att ni fortsätter med vallningsträningen :) Jag gillade det jag såg av Doc i Bro :D

Hälsningar Karin

2009-12-08 @ 06:13:17
URL: http://www.diamondbluff.moonfruit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0