Helgen

I fredags promenerade Doc och jag med Camilla, Chenin och lilla Choice. Doc var väldigt intresserad av Choice. När vi hade lämnat Camilla och tjejerna tog jag en promenad med båda killarna. Vi gick till en hundrastgård där det var en stor isig vattenpöl som killarna roade sig med. På kvällen hade jag planerat en överraskning till Jakob. Han lyckades faktiskt inte lista ut vad det var, jag är listig! Kvällen spenderade vi njutandes av god mat och skrattande på Norra Brunn. Lennie Norman var helt klart kvällens roligaste!

På lördag stod vallning med Malin, Lisa och Linda på schemat. Det var en väldigt trevlig dag och vi konstaterade när vi åkte hemåt att alla hundar hade skött sig bra!  Ingrid var snäll och hjälpte mig med Doc, vilket skillnad när hon gick med honom i hagen! På kvällen gick Jakob och jag på bio, Benjamin Buttons otroliga liv, den var lång men jag gillade den.

Idag har killarna fått varsin promenad runt Lötsjön. Jag gick med Doc till hundrastgården där han busade en massa med en ung Dobermann tik, en Golden hane, en Cane Corso tik, en Jack russell korsning och en sibirien huskey kosrning. Roligast och mest attraktiv var enligt Doc Dobermann tiken. Nu ikväll har Malin och jag varit på ridhusträning med Tjabo och Doc. Doc skötte sig bättre än förväntat. Vi tränade mest kontakt och att uppföra sig bland de andra hundarna och lite fot, läggande och ställande. Bra träning för Doc, dit ska jag åka fler gånger!

Här kommer bilder från vallningen. Kameran fick mest vara i väskan så det var bara Linda och Elsa och Lisa och Loi som fastnade på bild...


Linda och Elsa




Loi







Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad roligt att få se bilderna! Jag tycker till och med att det ser rätt fint ut, med stillbilder så ser man inte riktigt farten. ;)



Skoj med ridhusträning!!



2009-02-02 @ 00:38:33
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: jenny

åh va roligt träna vallning. Det skulle Daisy gilla! Vad stor Doc har blivit sen jag såg honom sist! När kommer ni upp nästa gång?

2009-02-02 @ 17:06:25
URL: http://kennys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätteroligt att äntligen få se Doc, förstår varför han går under smeknamnet Dockan. Verkligen underbart söt.! Det var trevligt att ses, känner dock att vi knappt hann prata, nästa gång får vi se till att ha längre tid. Hann ju inte ens se er i hagen!

2009-02-02 @ 21:30:10
Postat av: Linda

Nu försvann visst min kommentar. vi provar igen;)



Jätteroligt att få träffa er i helgen och äntligen se Doc. Förstår verkligen varför han går under smeknamnet Dockan, underbart söt! Känner dock att tiden var knapp, hann varken prata eller se er in action. Vi får se till att det sker nästa gång:)

2009-02-02 @ 21:34:26
URL: http://elsabella.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0