Torsdag

Imorse gick killarna och jag långpromenad i Hagaparken innan jag åkte på föreläsning. Alldeles för tidigt för min smak men som tur var börjar det bli vår nu så nu är det inte kolsvart i alla fall. Efter föreläsningen (då jag egentligen skulle städa) åkte vi till klubben för att träna lydnad och uppletande, det är ju så soligt och härligt väder! Doc fick tre skick, gick inte så bra, Doc ville inte komma in med bollen vid första skicket och vid andra ville han inte riktigt sticka ut på djupet och svamlade lite innan han sprang ut. Vi slutade med ett tredje skick med synretning som gick bättre. Dalton hade bara lust med ett skick, så det fick det bli. Sen gick vi till lydnadsplanen och tränade lite. Vi gick igenom det mesta och det gick bra. Mest nöjd med positionen i fritt följ. Körde apportering med Dalton, mest för att få lite konkurrens då Doc inte var så intresserad av apporten. Jag hade faktiskt med kameran så här kommer lite bilder...






Dalton ser dryg ut








Försök till ståbild

Íkväll kommer mamma hit och stannar hela helgen. Ska bli roligt. Vi ska gå på bio och åka till Ikea mer har vi inte planerat. Dalton älskar verkligen mamma, att slita omkring med henne på promenader, hoppa omkull henne, tigga och självklart klättra upp och sitta i famnen fast han inte ryms.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Dockan har så fina öron nu!! Bilden på DAltons huvud var väldigt fin också!!

2009-02-26 @ 22:48:48
URL: http://www.eskil-isak.com
Postat av: Vanessa

Hej!

Det var kul att träffa er igen i måndags. Doc har blivit stor och fin! Det blir säkert fler gånger.

Ha de bra!

2009-02-28 @ 19:00:36
URL: http://www.aussiebus.webb.se
Postat av: Ann-Sofie

Det är alltid så roliga kort på Dalton, han är så charmig :-) , älskar dina kommentarer under bilderna också.. haha.

2009-03-03 @ 21:11:22
URL: http://collieforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0